۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۵۳۳
امام جمعه شادگان:

پرداخت زکات نیازمند فرهنگ سازی است

امام جمعه شادگان گفت:  فریضه زکات، در حقیقت یک ابزار بسیار مناسب و مفید به منظور کاسته شدن فقر و نیز کمک به فقرا و محرومان جامعه است.
زکات

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، نشست مسؤولان شورای عالی زکات شهرستان شادگان امروز دوشنبه ۲۷ شهریورماه در دفتر امام جمعه شادگان برگزار شد.

در این دیدار حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فریضه واجب الهی زکات وظیفه همگانی به شمار می آید و همه ما که مسؤول هستیم موظف هستیم که در گسترش فرهنگ ناب زکات که از دستورات قرآن کریم است در جامعه تلاش کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان در ادامه بیان داشت: فریضه زکات، در حقیقت یک ابزار بسیار مناسب و مفیدی به منظور کاسته شدن فقر و نیز کمک به فقرا و محرومان جامعه است؛ زیرا که هدف اصلی فریضه الهی زکات در واقع رفع فقر و محرومیت و نیز کمک به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

امام جمعه شادگان با تاکید بر تبلیغ و ترویج امر واجب زکات در جامعه تصریح کرد: باید با ترویج و تبلیغ مناسب، اهتمام جدی به این امر واجب الهی، میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام شرفی ابراز داشت: پرداخت زکات یکی از واجبات مهم است و می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌ترین راه برای فقرزدایی باشد.

وی افزود: مشارکت همه آحاد مردم به ویژه کشاورزان و روحانیان در پرداخت زکات نقش تأثیرگذاری در افزایش جمع‌آوری زکات دارند.

امام جمعه شادگان در پایان گفت: پرداخت زکات توسط مردم آثار معنوی و اجتماعی بسیاری دارد و از روحانیان، شوراها، دهیاران، کشاورزان و کمیته امداد خواستاریم با تشویق پرداخت کنندگان زکات زمینه احیای این امر الهی را فراهم کنند./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات