۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۵۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شعر باید هدفمند و در جهت اعتلای حق و ابطال باطل باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اشعار جاهلی از نظر لفظ بالا هستند اما محتوا ندارند، گفت: شعر باید هدفمند و در جهت اعتلای حق و ابطال باطل باشد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام اظهار داشت: شعر از استعدادهای بشری است و شعر باید دارای محتوا باشد.

وی گفت:  برخی از اشعار از نظر لفظی زیبا است اما از نظر محتوا خالی و بی بهره می باشد و گاهی نیز برخی از اشعار از نظر لفظ و محتوا مشکلی ندارد اما شاعر با مفاهیم آن بیگانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اشعار جاهلی از نظر لفظ بالا هستند اما محتوا ندارند، افزود: شعر باید هدفمند و در جهت اعتلای حق و ابطال باطل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در شعر موضوعاتی که برای انسان ها مفید است ارائه شود، تصریح کرد: شعر در صورتی تکمیل خواهد شد که به لحاظ ظاهر و محتوا در اوج باشد و شاعر نیز از مفاهیم آن نیز بهره مند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از اشعار به جایی می رسند که امضای امام معصوم(ع) پای خود دارد که بسیاری از این موارد در تاریخ ادبیات نقل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شعر کهنه نمی شود، خاطرنشان کرد: ابن حسام همواره لفظ، معنا و تمسک به باورهای دینی را در کنار هم داشته است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات