۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۶۲۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

بازسازی عملیات بیت‌المقدس در میناب، برگزاری نشست استاندار جدید هرمزگان با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ضرورت نهادینه سازی و تعمیق سبک زندگی اسلامی از سوی مبلغان در ایام تبلیغی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سرگرد طالب احمدی‌نیا فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب از بازسازی عملیات‌های بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و در واقع عصاره‌ای از خوبی‌های ملت رشید در پرتو انقلاب اسلامی و لطف و عنایت الهی است.

وی افزود: اگر امروز از نعمت استقلال، آزادی و نعمت تعیین سرنوشت و نعمت ولایت برخوردار هستیم همه را مدیون مجاهدت امام خمینی (ره) هستیم.

احمدی‌نیا ادامه داد: اینکه روح دین و معنویت امروز بر جامعه ما حاکم است حاصل تلاش و زحمات روحانیت و علمای بزرگ اسلام به ویژه امام راحل و شهدای گرانقدر است.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس، بیان کرد: نبرد جبهه حق و باطل همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با تشریح بخش‌هایی از آیه 56 سوره مائده اضافه کرد: جنگ و نبرد با کفار تا رسیدن به پیروزی نهایی که وعده خداوند تبارک و تعالی است ادامه دارد.

احمدی‌نیا با بیان این مطلب که علی‌رغم خواست و تلاش کفار، آمریکا و منافقین، انقلاب اسلامی ایران با حرکتی شتابان به الگوی مبارزات توده‌های مستضعف و مظلوم جهان تبدیل شده و ندای آزادی آن گوش جهان‌خواران را کر کرده است  افزود: واضح است این از برکت نعمت اسلام به عنوان قوی‌ترین سلاح در برابر مکر دشمنان است.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب با معادلات سیاسی و نظامی ناقص خود بر این عقیده و باور بودند که با جنگ تحمیلی و اشغال بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران، انقلاب نو پای اسلامی را در فشار قرار داده و سقوط آن حتمی است.

وی گفت: تهیه کارت‌های دعوت صدام تکریتی برای شخصیت‌های سیاسی جهان برای استماع سخنانش در شهر مقاوم اهواز در روزهای نخست اشغال این شهر بیانگر دسیسه بزرگی بود که خونخوران به سرکردگی آمریکا و به دست صدام طراحی کرده بودند.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب تصریح کرد: رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و حضور یکپارچه مردم در صحنه در کنار هدایت امام رضوان‌الله تعالی علیه و توکل بر خدا ما را از این میدان سربلند بیرون آورد.

وی با تاکید بر این مطلب که امروز پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت وظیفه دارند پرچمدار حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس باشند به فرمایشی از رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: فراموشی و عدم بازگویی و تحریف دو خطر عمده‌ای است که همیشه انقلاب‌ها و حوادث تاریخی بزرگ دنیا را تهدید می‌کند که در این راستا پیشکسوتان جهاد و شهادت می‌بایست به بصیرت‌افزایی و روشنگری بپردازند.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در میناب پرداخت و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 120 برنامه در میناب اجرا می‌شود.

احمدی‌نیا از بازسازی عملیات‌های بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر طی هفته دفاع مقدس در میناب خبر داد و اظهار داشت: در جریان بازسازی این عملیات برپایی نمایشگاه استانی دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است که با پوشش زنده سیمای مرکز خلیج فارس و برخی شبکه‌های تلویزیونی همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری محافل عزاداری سیدالشهدا، بازگویی خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، یادواره شهدا در مناطق مختلف، سرکشی و تکریم خانواده معظم شهدا، برپایی نمایشگاه عکس هفته دفاع مقدس و جنایات آمریکا علیه بشریت، ویزیت رایگان در مناطق محرم، شب شعر دفاع مقدس، تجلیل از خادمان شهدا، نشست‌های بصیرتی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و حضور فرماندهان هشت سال حماسه و ایثار در مدارس و خاطره‌گویی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که با هدف ترویج و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در میناب اجرا می‌شود.

فرمانده منطقه مقاومت بسیج سپاه میناب افزود: نمایشگاه هفته دفاع مقدس شامل فعالیت‌های بسیج رسانه، پیشکسوتان جهاد و شهادت، جنگ نرم، جهاد سازندگی تا بسیج سازندگی، پشتیبانی زنان از جنگ و دفاع مقدس، کودک و دفاع مقدس، پایگاه علمی و خلاقیت، بسیج دانش‌آموزی، جبهه مقاومت و بیداری اسلامی، نیروی دریایی ارتش، پدافند ارتش و نیروی دریایی سپاه است که از 31 شهریورماه به مدت یک هفته همه روزه در محل بستر رودخانه میناب و منطقه بازسازی عملیات بیت‌المقدس پذیرای مردم خوب هرمزگان است.

احمدی‌نیا همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها و نمایندگان افکار عمومی در بازگو کردن و تشریح ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، گفت: فعالان عرصه خبر نیز می‌بایست برای نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس قلم‌فرسایی کنند.

نمایندگان به مدیریت استان در رفع مشکلات کمک کنند

فریدون همتی استاندار جدید هرمزگان در نخستین ساعات آغاز به کار به عنوان استاندار هرمزگان در نشستی با نمایندگان هرمزگان در مجلس بر لزوم همدلی و همکاری تمامی ارکان برای پیشرفت و ارتقا جایگاه استان هرمزگان در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: همدلی تمامی ارکان برای پیشرفت هرمزگان ضروری است.

استاندار هرمزگان در این نشست بر لزوم همدلی و همکاری تمامی ارکان برای پیشرفت و ارتقا جایگاه استان هرمزگان در عرصه های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا نمایندگان مجلس نقش مهمی دارند و می توانند در رفع مشکلات استان کمک بسیاری به مدیریت اجرایی و عالی هرمزگان داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در هرمزگان فصل نوینی از خدمت به مردم را طبق برنامه های توسعه ای آغاز کنیم و از نمایندگان استان می خواهیم تا مجموعه مدیریت عالی استان را یاری کنند.

همتی اظهار داشت: کمک به تامین بودجه های مورد نیاز استان از موارد مهمی است که در دستور کار مجلس قرار می گیرد و می توانیم با همکاری نمایندگان استان در جهت بهبود وضعیت هرمزگان در این عرصه گام برداریم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور هر پنج نماینده مردم هرمزگان در مجلس برگزار شد، نمایندگان استان نیز بر همکاری با دکتر فریدون همتی استاندار جدید هرمزگان برای خدمت بیشتر به مردم استان تاکید کردند.

نهادینه سازی و تعمیق سبک زندگی اسلامی رسالت‌ مبلغان در ماه محرم است

حجت الاسلام علی مهدوی روحانی مستقر هرمز ماه‌های رمضان و محرم را بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج شعائر دینی و الهی دانست و گفت: مبلغان دینی باید با هوشیاری و بصیرت، مرز بین عقاید ناب و اصیل شیعی با اعتقادات گمراه کننده را آشکار و روشن ترسیم کنند تا راه روشن فرهنگ تشیع دچار انحراف و خروج از مسیر حقیقی خود نشود.

وی، تلاش در جهت نهادینه سازی و تعمیق سبک زندگی اسلامی را از دیگر رسالت‌های مبلغان علوم دینی، مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در ایام محرم دانست و تاکید کرد: اکنون سبک زندگی غربی، پوچ‌گرایی، بی‌بند و باری اخلاقی، تبعیض‌گرایی، افراط و خشونت‌گرایی و قطع شدن پیوند انسان با خدا و خالق هستی و جاهلیت مدرن بزرگترین منکر عصر حاضر است و تلاش در جهت کنکاش کارشناسانه و خنثی سازی آن از بهترین مصادیق امربه معروف است.

روحانی مستقر هرمز اظهار داشت: آیین‌های سوگواری سید الشهدا باید محفل معرفت افزایی دینی و ترویج شور سازنده حسینی با شعور انسان ساز شیعی باشند و دچار انحراف‌های حاشیه‌ای نشوند./۸۵۱/پ204/ب1

ارسال نظرات