۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۲۶۶۳۱
مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان ماهشهر:

حوزه های علمیه ترسیم کننده هویت طلبه در آینده باشند

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر گفت: حوزه های علمیه موظف هستند به محض ورود طلبه به حوزه علمیه برای وی برنامه ریزی کرده و آینده اش را ترسیم کنند.
هویت طلبگی

حجت الاسلام مرتضی خوش بین، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره یه موضوع هویت طلبگی، اظهار داشت: یک سری از مدارس علمیه اهل تسنن کار ویژه ای را  انجام دادند و آن بحث هویت طلبگی و تبلیغ است که در حقیقت در این زمینه ها فعالیت های فراوانی انجام می دهند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر در ادامه بیان داشت: یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود از همان ابتدا باید هویت طلبگی خود را بداند و این تبیین هویت طلبگی بر عهده خود حوزه های علمیه هست که برای طلبه مراحل طلبگی به ویژه  تبلیغ در آینده را تبیین کنند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مدارس علمیه اهل تسنن به محض ورود طلبه به حوزه آن را به طور کامل از لحاظ هویت طلبگی و تبلیغ توجیه می کنند و حتی به کشورهای دیگر آن را برای تبلیغ اعزام کرده و آینده طلبه را از همان ابتدا برای وی ترسیم می کنند.

حجت الاسلام خوش بین با اشاره به معضل اصلی حوزه های علمیه، ابراز داشت: معضل اصلی حوزه های ما این است که طلبه وقتی وارد حوزه می شود به فکر آینده نگری او نیستیم و تقریبا برنامه خاص و مدونی برای آینده طلبه برنامه ریزی نمی شود؛ در حالی که این برنامه ریزی های مدون برای آینده و هویت اصلی طلبه وظیفه خود حوزه های علمیه است.

وی در ادامه افزود: طلبه ای که قرار است در آینده مسؤول شده و یا در منصبی قرار گیرد باید هویت طلبگی خود را حفظ کند و زی طلبگی خود را از بین نبرد.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) بیان داشت: متاسفانه در حوزه های علمیه در حقیقت طلبه هنوز اصلی هدف خود را نشناخته و همچنین توانمندی خودش را که در چه زمینه ای می تواند مفید باشد هم هنوز نشناخته است.

این مقام مسؤول درباره اهمیت دادن به مسائل تخصصی در حوزه ها به منظور تحقق یافتن هدایت تحصیلی طلاب، گفت: فعالیت های تخصصی در برخی از حوزه های علمیه خوزستان متاسفانه آنچنان چشم گیر و فعال نیست؛ البته برخی از حوزه ها هم انصافا کارهای خوبی را انجام دادند.

حجت الاسلام خوش بین افزود: مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر در فعالیت های تخصصی کارهای خوبی را از قبیل راه اندازی بنیاد امامت زیر نظر آیت الله میلانی انجام داده و این گونه کارهای تخصصی علمی باید در حوزه های علمیه گسترش یابد.

وی در پایان گفت: انتظار می رود حوزه های علمیه بیشتر وارد مباحث تخصصی شوند و مباحث علوم حوزوی و مباحثی همچون کلام، روانشناسی، جامعه شناسی و به خصوص مباحث قرآنی را جدی بگیرند تا طلاب از این مباحث به نقطه پیشرفت و تعالی برسند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات