۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۲۶۶۳۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام:

وجود خواهران طلبه در جامعه ضروری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام گفت: پدیده خواهران طلبه امروزه در جامعه به یکی از نیازهای اصلی تبدیل شده است که برای بانوان افرادی از جنس خودشان دین و احکام الهی را تبیین کند.
عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدعلی عسگری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام، امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان مهران اظهار داشت: شهرستان مهران به خاطر وجود مرز بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: مدرسه علمیه خواهران مهران یکی از مدارس موفق در سطح استان است که جا دارد مسؤولان عنایت ویژه ای به این مدرسه علمیه داشته باشند.

حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: با تلاش و رایزنی های انجام شده توانستیم برای ساختن ساختمان جدید مدرسه زینبیه مهران زمینی تهیه شود که بحمدالله در حال ساخت و ساز آن که در این زمینه نیازمند کمک های مسؤولان و مردم هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام ابراز داشت: پدیده خواهران طلبه امروزه در جامعه به یکی از نیازهای اصلی تبدیل شده است که برای بانوان افرادی از جنس خودشان دین و احکام الهی را تبیین کند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز با هجمه علیه هویت زن ایرانی اسلامی قصد دارند که او را از جایگاه اصلی خود دور کنند و توسط این امر بنیان خانواده را متزلزل و از هم بپاشند که تقویت حوزه های علمیه یکی از راهکارهای مقابله با این اهداف شوم آنها است.

حجت الاسلام عسگری تاکید کرد: مدرسه علمیه خواهران شهرستان مهران باید مسیر پیشرفت بیشتر را طی کند زیرا که طلاب خواهر عراقی و علاقه مند به فراگیری معارف اهل بیت(ع) نیز در صورت وجود زیرساخت های مناسب به این مدرسه به علت نزدیک بودن و البته داشتن امکانات لازم هجرت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام عنوان کرد: مشکلات مدرسه علمیه خواهران مهران باید با همت همه دست اندرکاران حل شود و امکانات لازم سخت افزاری و نرم افزاری برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش فراهم شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام روح الله زمانی، امام جمعه شهرستان مهران، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شهرستان مهران گوشه ای از کارنامه رشادت و ایثار ملت ایران در مقابل ظالمان زمان است.

وی افزود: مهران قهرمان یادگار مظلومیت و ایستادگی شیر مردانی است که به خاطر حفظ ارزش ها و آرمان های رهبر خود از جان گذشتند و سینه سپر در مقابل دشمنان کوردل مقاومت کردند و اجازه هیچ تعدی و تجاوزی را به آنها ندادند.

حجت الاسلام زمانی خاطر نشان کرد: بحمدالله سیر پیشرفت ساخت و ساز در مدرسه علمیه خواهران مهران به نحو احسن در حال انجام است که بنده به عنوان امام جمعه این شهرستان از هیچ تلاشی در جهت پیشرفت مدارس علمیه دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه شهرستان مهران تصریح کرد: شهرستان مهران هر ساله در ایام اربعین شاهد سیل خروشان حماسی عاشقان اهل بیت است که مردم ولایتمدار این شهرستان با مهمانوازی کامل تسهیلات و امکانات رفاهی را در خدمت زوار قرار می دهند.

وی ادامه داد: مهران دارای مشکلات زیرساختی است که ان شاءالله در دستور کار مسؤولان قرار خواهد گرفت که ساخت اتوبان چند بانده مسیر ایلام به مهران در مراحل پایانی خود است که سبب تسهیل در رفت آمد ها خواهد شد./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات