۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۶۷۶
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

طلاب به هویت طلبگی خود افتخار کنند

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان این که طلبه ای که با انگیزه و شناخت وارد حوزه علمیه شود، می تواند آینده خوبی داشته باشد، گفت: طلاب به هویت طلبگی خود در حوزه های علمیه افتخار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله زمزم زاده معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: روحانیت مهم ترین قشر جامعه اسلامی شمرده می شود.

وی افزود: گستره فعالیت یک طلبه در جامعه به قدری زیاد بوده که حتی اگر تمام طلاب وظایف خود را به طور کامل انجام دهند، نمی توانند هنوز بعضی از کارها را انجام دهند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که طلاب از آینده شغلی خود ناامید نباشند، ابراز داشت: طلبه ای که با شناخت کافی وارد حوزه علمیه شود و خوب تحصیل و تهذیب داشته، نباید برای آینده خود استرس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که حوزه های علمیه را کمی به عقب برده است این بوده که طلبه ممحض در درس نیست و می خواهد در جامعه همه کاره شود در حالی که هیچ کاره می شود.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که طلاب بعد از اتمام سطح 3 باید کاری را برای جامعه انجام دهند، بیان داشت: طلاب در زمان امروزه هرچه بیشتر درس بخوانند به خود و جامعه کمک کرده اند و می توانند برای کشور مفید واقع شوند.

وی ادامه داد: استعداد و علاقه دو نکته مهمی بوده که طلاب باید در زندگی خود به آن ها اهمیت دهند و اگر فردی در جامعه برخلاف استعداد خود کاری را انجام دهد، با شکست رو به رو می شود.

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان این که مدرک گرایی طلاب را از یادگیری درس ها باز می دارد، اظهار داشت: طلابی که در حوزه های علمیه فقط به فکر مدرک هستند نمی توانند درس ها را خوب بخوانند زیرا کار اصلی آن ها در حوزه های علمیه یادگیری درس ها است.

معاون امور طلاب استان کرمان بیان داشت: خدمت به مردم و یاددادن مسائل اعتقادی و شرعی مهم ترین وظیفه طلاب در حوزه های علمیه بوده، و طلاب سعی کنند با رفتن به تبلیغ، مردم را با دین اسلام آشنا کنند.

وی با بیان این که طلبه ای که با انگیزه و شناخت وارد حوزه علمیه شود، می تواند آینده خوبی را داشته باشد، اظهار داشت: طلاب به هویت طلبگی خود در حوزه های علمیه افتخار کنند و از گفتن این که طلبه هستند خجالت نکشند زیرا درس های حوزه علمیه درس اهل بیت است.

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان گفت: آلوده شدن به گناه طلاب را از هویت طلبگی خود دور می کند و طلبه ای که خوب درس نخواند و به فکر گناه باشد، یک طلبه ی موفق نیست./9707/ت302/ب1

ارسال نظرات