۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۲۶۷۰۹
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری اجلاس شهرستانی نماز در شهرهای خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اجلاس شهرستانی نماز در شهرهای خراسان شمالی، گفت: در این اجلاس‌ها از ظرفیت جوانان و فعالان فضای مجازی بیشتر استفاده می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، ظهر امروز در نشست دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری اجلاس‌های شهرستانی نماز در 3 شهر استان، اظهار داشت: این اجلاس‌ها با همکاری ستاد اقامه نماز استان و با هماهنگی ائمه جمعه و مدیران شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه جوانان از فعال‌ترین گروه‌های فضای مجازی هستند امسال تلاش شده تا از ظرفیت جوانان و فعالان فضای مجازی بیشتر استفاده شود که در این راستا طرح شناسایی جوانان فعال در حوزه فضای مجازی در شهرهای خراسان شمالی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: در این اجلاس قرار است جوانان و ظرفیت‌های شناسایی شده را دور هم جمع کنیم تا با استفاده از ظرفیت آنها هم در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی و هم درزمینهٔ نشر این محتواهای پاک و نمازی حرکتی ارزنده‌ای صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته اجلاس نماز با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین چالش آسیب‌های اجتماعی بحث فضای مجازی است؛ ازاین‌رو با استفاده از ظرفیت نماز که ظرفیت بازدارنده جامعه است به این نتیجه رسیدیم که امسال در حوزه فضای مجازی فعالیت داشته باشیم.

به گفته رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تاریخ دقیق اجلاس استانی نماز معلوم نیست و احتمالاً بعد از 28 صفر و قبل از اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در مورد برپایی و ترویج فریضه نماز، تصریح کرد: در سال 96 افزون بر 60 دستگاه اداری و اجرایی درزمینهٔ ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در سه سطح مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در اجلاس استانی نماز از هر شهرستان سه دستگاه برتر که در بسط و گسترش فرهنگ نماز فعال بوده و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند قدردانی می‌شود که این امتیازات در ارزیابی کلی عملکرد دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها اهمیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار داشت: استاندار خراسان شمالی هم برای بهبود وضعیت نماز در ادارات خراسان شمالی تأکید فراوانی دارد؛ به‌گونه‌ای که در تمام ادارات استان جلسات رسمی در ساعاتی برگزار می‌شود که با ساعات نماز تداخل نداشته باشد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات