۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۲۶۷۳۲
امام جمعه بابل:

مجاهدت و توفیق عامل مهم و ضروری در تحصیل علوم دینی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: تلفیق مجاهدت و پشتکار علمی با توفیق الهی در مسیر تحصیل از ضروریت های تحصیل در حوزه علمیه و کسب معارف دینی است.
درس اخلاق امام جمعه بابل درس اخلاق امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به لزوم داشتن مجاهدت علمی برای تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: مجاهدت، پشتکار و تلاش یکی از ضروریت های مهم برای تحصیل و کار علمی است و این نیاز در بین طلاب علوم دینی بیشتر است.

وی افزود: اگر انسان دارای انگیزه کافی و پشتکار قوی در ایام تحصیل باشد، از سختی های فراگیری علم خسته نمی شود و زدگی در او ایجاد نمی شود بلکه هر لحظه شاهد افزایش انگیزه و تشنگی بیشتر در زمان تحصیل از او هستیم.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) با بیان ضرورت داشتن توفیق در کنار مجاهدت علمی، اظهار داشت: یک طلبه باید در کنار داشتن انگیزه برای تحصیل، باید برای خود توفیق سازی کند تا به نتیجه دلخواه در زمان تحصیل برسد.

وی ادامه داد: در روایات بر جای مانده از ائمه معصومین(ع) از توفیق تعابیر مختلفی شده است که از جمله آن التوفیق عنایه، التوفیق رحمه، التوفیق عنایه الرحمن، التوفیق اول النعمه و التوفیق راس السعاده می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حب اهل بیت(ع) و ولایت مداری را موجب توفیق در امر زندگی عنوان و تصریح کرد: اقامه عزای سیدالشهدا(ع) سبب توفیقات فراوانی از جانب خداوند و ائمه معصومین (ع) برای انسان می شود و علما بارها بر این امر در طول زندگی تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: اقامه عزا سرمایه بزرگ و پرافتخاری برای شیعه است که این سرمایه توانست برکات بزرگی را برای جامعه ما داشته باشد.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که رمز بقای اسلام در گرو عزای سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) دستاوردهای بزرگ سیاسی، اجتماعی، انقلابی برای ما داشته است و بسیاری از مبلغان عرصه دینی با عشق و علاقه به ساحت سیدالشهدا(ع) لباس طلبگی بر تن خود پوشاندند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه شیعه از برکت وجود سیدالشهدا(ع) و قیام آن حضرت به عنوان یک مرکز پویا و یک چشمه جوشان بهره می برد و لذا طلاب باید این ویژگی را با دقت مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: ریختن یک قطره اشک برای سیدالشهدا(ع) چشمه های معنوی و جوشان را در دل انسان باز کرده و توفیق الهی را در مسیر کسب علوم دینی نصیب انسان می کند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات