۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۷۳۸
معاون تبلیغات اسلامی خوزستان:

وظیفه عزاداران حسینی حفظ و برجسته کردن ارزش های دینی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یکی از وظایف مهم عزاداران حسینی حفظ، گرامیداشت و برجسته کردن ارزش های دینی الهی است.
عزاداری امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش هیات های مذهبی و مداحان شهرستان رامهرمز امروز سه شنبه 28 شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام عباسعلی رستمی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات خوزستان در این شهرستان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در این همایش با اشاره به اهمیت مراسم عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: مراسم اباعبدالله الحسین هرکجا که برپا شوند در حقیقت برخی از ملائکه الله از خداوند متعال کسب اجازه می کنند و در این مراسم معنوی شرکت خواهند کرد.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: مراسم عزاداری و حتی پرچم های مجالس امام حسین(ع) جزء شعائر الهی به شمار می آیند و درواقع همه افرادی که در هیات عزاداری امام حسین هستند جزء شعائر الهی به حساب می آیند که باید گرامی و تکریم شوند.

حجت الاسلام رستمی نیا درباره تقارن محرم امسال با هفته دفاع مقدس، گفت: محرم الحرام امسال با هفته گرامی داشت دفاع مقدس تقارن پیدا کرده و رزمندگان ایران اسلامی در ایام جنگ تحمیلی به الگوی خود امام حسین(ع) اقتدا و در برابر دشمن مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه وظیفه عزاداران حسینی گرامی داشت شعائر دینی است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم عزاداران حسینی گرامی داشت و برجسته نمایی ارزش های دینی الهی است که در حفظ آن باید بسیار زیاد تلاش کرد.

حجت الاسلام رستمی نیا در پایان بیان داشت: قرآن و پرداختن به مباحث قرآنی بایستی در اولویت مجالس مذهبی و حسینی قرار بگیرد و نیز در مجالس حسینی همه باید حرمت مساجد را حفظ کرده و مواظب فرهنگ های اصیل خود باشند./9453/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات