۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۲۶۷۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه بین حوزه علمیه خواهران و تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از امضای تفاهم‌نامه همکاری این نهاد با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از امضای تفاهم‌نامه همکاری این نهاد با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای بهره‌مندی حداکثری از مبلغات حوزوی استان بوده است.
وی با بیان این‌که ساماندهی بانوان مبلغه در استان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های تبلیغی سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه تحصیل کرده‌های حوزوی جایگزین مبلغات سنتی می شوند و به تدریج تمامی جلسات مذهبی ویژه بانوان با حضور طلاب خواهر مدیریت خواهند شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای مبلغات سنتی نیز جلسات توجیهی گذاشته و برخی که حائز شرایط لازم بوده‌اند؛ سطح بندی شدند و برخی نیز تذکرات لازم را دریافت کردند، به عبارت بهتر به دنبال حضور بانوان مبلغه تحصیل‌کرده در حوزه‌های علمیه در سطح جامعه هستیم.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که دبیرخانه جمعیت بانوان فرهیخته کشور در تبریز فعال است، گفت: یکی از برنامه‌های این تشکل مردمی که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی فعال شده است، مقابله با خرافه‌گرایی و بدعت‌گذاری‌ها نابجا در مجالس و محافل مذهبی بانوان می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که برخی آمارها درخصوص مساجد استان حقیقت ندارد، اظهار داشت: حرف و حدیث‌های پیش آمده در خصوص تعداد مساجدی که نماز جماعت صبح در آنها اقامه می‌شود، با یک تحقیق میدانی پایان یافته است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که شهرداری تبریز متولی امور مساجد نیست و آمارهای ارایه شده از سوی این مرکز سندیت ندارد، تصریح کرد: هم اکنون در 70 مسجد تبریز نماز صبح اقامه می شود، این در حالی است که 700 مسجد در شهر فعال است.
حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بخشی از مساجد استان به دلیل نبود روحانی و امام جماعت فعال نیستند، گفت: نهاد تبلیغات اسلامی در طرحی ویژه به دنبال فعال سازی مساجد با اعزام روحانی است، که در اجرای طرح حوزه های علمیه استان مشارکت نزدیک خواهند داشت./935/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات