۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۲۶۷۷۹
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

وحدت حوزه و دانشگاه توجه به مبدأ فیض است

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی توجه به مبدأ فیض، گفت: اگر در حوزه ها علوم با توجه به خدا خوانده شود، آن علم توحیدی است و اگر با توجه به خدا نباشد ظلمانی است.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله خویی، در ادامه مباحث اخلاق گفت: انسان اگر بخواهد در طول زندگی نورانیت و بصیرت داشته باشد، باید خود را در برابر نسیم سحری قرار دهد چراکه استغفار بازکننده مجرای فیض الهی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: انسان باید تمام زندگی اش توام با ولایت حقه و تبعیت از ۱۴ معصوم  باشد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خدا در سوره نور آیه ۳۱ می فرماید: اللَّهُ نُورُ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَوهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِى زُجَاجَهٍ الزُّجَاجَهُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّىٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَهٍ مُّبَرَکَهٍ زَیْتُونَهٍ لَّا شَرْقِیَّهٍ وَلَا غَرْبِیَّهٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِى ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى‏ نُورٍ یَهْدِى اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَآءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَلَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَىْ‏ءٍ عَلِیمٌ خداوند، نور آسمان‏ها وزمین است. مثل نور او همچون چراغدانى است که در آن چراغى (پر فروغ) باشد. آن چراغ در میان شیشه‏اى و آن شیشه همچون ستاره‏اى تابان و درخشان. این چراغ از روغن درخت پر برکت زیتون بر افروخته است، که نه شرقى است و نه غربى"؟. افرادی که در ولایت حقه زندگی می کنند، در این نورانیت رشد می کنند   و این مومن بصیر، احیاگر سنت رسول الله هستند نه دیگران.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی ابراز داشت: اهل یقین ۳ علامت دارند؛ آرزوهایشان کوتاه است، به دنیا بی رغبت و در عمل مخلصند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید: به برکت مومنان خاص خدا عذابها برداشته می شود و به واسطه آنها رحمت الهی به اهل زمین می رسد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اگر در حوزه ها علوم با توجه به خدا خوانده شود، آن علم توحیدی است و اگر با توجه به خدا نباشد ظلمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه توجه به مبدأ فیض است؛ دو جامعه توحیدی که هر دو همصدا در جلب رضایت خدا هستند؛ نه جلب نفس اماره و رضایت غرب و شرق عالم./۹۷۰۵/

ارسال نظرات