۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۷۸۸
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ سبب معرفت افزایی انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حقیقت مرگ زنده شدن است، گفت: یاد مرگ سبب معرفت افزایی انسان می‌شود و نتیجه مرگ آگاهی رضایت خداوند است.
نیلچیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله جلسات کلاس سبک زندگی اسلامی که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: قرائت زیارت آل‌ یس به همراه دعای پس از آن در رفع ترس‌های کاذب دنیوی بسیار مفید و موثر است.

وی خدا ترسی را از صفات نیکوی انسان‌های مومن دانست و اظهار داشت: امام حسن عسگری(ع) فرمودند: برای خدا ترسی انسان باید زیاد خداوند و مرگ را یاد کند؛ یکی از اسرار خدا ترسی مرگ آگاهی است، انسان باید مرگ را به خود نزدیک بداند تا زندگی‌اش براساس آن تنظیم شود.

نیلیچی زاده ادامه داد:‌ کسانی که مرگ را بهترین لحظه زندگی خود می‌دانند به زیباترین شکل ممکن نیز زندگی می‌کنند. اکثر شهدا کسانی هستند که در سراسر عمرشان به زیبایی زندگی کرده‌اند به همین دلیل خداوند بهترین و زیباترین مرگ را به آنان عطا می‌کند بنابراین شهادت مدال افتخار زیبا زیستن است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حقیقت مرگ زنده شدن است، گفت: یاد مرگ سبب معرفت افزایی انسان می‌شود آنانی که از مرگ هراس دارند به سبب آگاهی نداشتن آنان از مرگ است بنابراین مرگ آگاهی بسیار مفید و ارزنده است.

این استاد دانشگاه نگاه به لباس آخرت را از اعمال با فضیلت بیان کرد و ابراز داشت: انسان به هر میزان به حقیقت مرگ نزدیک شود به همان مقدار به رحمت الهی نزدیک‌تر می‌شود و دنیازدگی را در وجود انسان کاهش می‌دهد.

نیلچی زاده با تاکید براینکه مرگ آگاهی باید در انجام اعمال نیکو متجلی شود، گفت: خدا ترسی سبب می‌شود انسان از بهترین چیز‌هایی که دارد برای رضای خدا بگذرد و به دیگران ببخشد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات