۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۶۸۲۰
آیت الله علم الهدی:

مردم همچنان روحانيت را مرجع اجتماعي خود مي‎دانند

امام جمعه مشهد گفت: مردم همچنان روحانيت را مرجع اجتماعي خود مي‎دانند و معتقد هستند روحانيت همچنان مي‎ تواند در تمام مسائل اجتماعي و ديني،‌ جايگاه اثر گذار خود را داشته باشد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله علم الهدي در سخنراني پيش از دستور خود با تبريك رياست آيت الله هاشمي شاهرودي بر مجمع تشخيص مصلحت نظام و انتصاب برخي اعضاي مجلس خبرگان در اين مجمع، ارتحال آيت الله معصومي نماينده 4 دوره مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان را تسليت گفت و از شخصيت علمي و مبارزاتي وي،‌ تجليل كرد.

آيت الله علم الهدي در ادامه به موضوع «فتنه» پرداخت و گفت: اينگونه نيست كه دشمن هميشه عمليات فتنه را از طريق نفوذ در جريانهاي مقابل انجام دهد. در بعضي موارد فتنه به وسيله عمليات رواني در خوديها صورت مي‎گيرد مثل اينكه با شايعه سازي مبني بر تغيير ذائقه مردم نسبت به ارزشها و آرمانهاي انقلاب،‌ در بين عناصر انقلابي نسبت به ترويج ارزشهاي انقلاب ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند، اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شايعات دنبال كرده و ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند.

وی ادامه داد: دشمن‌ ظهور حركت هاي غير ارزشي و مروج فساد را عادي جلوه داده و از برخورد جوانان مؤمن و انقلابي با پديده ها و مظاهر فساد پيشگيري مي‎كند؛‌ در حالي كه اين مردم در دوره ستمشاهي با آن همه مظاهر فساد و بي بند و باري ذائقه ديني شان تغيير نكرد و با تكيه بر دين و پشتيباني مرجعيت ديني و سياسي حضرت امام راحل و علماي بيدار،‌ انقلاب را پيروزي رساندند حال چگونه ممكن است با وجود مقام ولايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفته شود ذائقه مردم در بستر نظام انقلابي عوض شده و ذائقه آنان ديگر تمايلي به دين و ارزشهاي ديني ندارد؟!».

نكته ديگر دامن زدن به شايعه كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت بود كه مورد انتقاد آيت الله علم الهدي قرار گرفت.

آيت الله علم الهدي تصريح کرد: مردم همچنان روحانيت را مرجع اجتماعي خود مي‎دانند و معتقد هستند روحانيت همچنان مي‎ تواند در تمام مسائل اجتماعي و ديني،‌ جايگاه اثر گذار خود را داشته باشد و اين از فتنه دشمن است كه روحانيت را سوژه عمليات رواني خود قرار داده تا به خيال خام خود از فعاليتها و مجاهدات جامعه روحانيت در تقابل با منكرات شرعي و دفاع در برابر تهاجم به ارزشهاي ديني باز بدارد و در نتيجه مقام ولايت تنها مانده و عموم هجمه ها به ستون خيمه نظام متوجه گردد./۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات