۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۹۵۲
نماینده مجلس:

مسببان فاجعه میانمار در برابر ناعدالتی ها پاسخگو باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان در مجامع بین المللی باید به گونه ای در برابر فاجعه میانمار عمل کنند که مسببان این فاجعه عظیم در برابر این ناعدالتی پاسخگو باشند و به سزای اعمال خود برسند.
محمدرضا منصوری نماینده منتخب مردم ساوه

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، فاجعه میانمار را واقعه ای عظیم و دردناک دانست و افزود: تمام دنیا با کشتار و قتل عام مخالف است ولی مسلمانان افزون بر محکوم کردن این کشتار باید در عمل نیز وارد شوند.

کمرنگ کردن حضور مسلمانان در عرصه های جهانی هدف آمریکا است

منصوری ابراز داشت: مسلمانان در مجامع بین المللی باید به گونه ای در برابر این فاجعه عمل کنند که مسؤولان این فاجعه عظیم در برابر این ناعدالتی پاسخگو باشند و به سزای اعمال خود برسند.

این نماینده مجلس بیان داشت: آمریکا و اسرائیل نمی خواهند که مسلمانان در دنیا پایگاهی داشته باشند و در راستای این هدف از هیچ کاری دریغ نمی کنند و تلاش می کنند حضور مسلمانان را در عرصه های جهانی کمرنگ کنند زیرا اسرائیل همیشه از دشمنان اصلی مسلمان بوده است.

اتحاد مسلمانان در برابر ظلم و ستم

منصوری اضافه کرد: پیگیری این موضوع در مراجع قانونی در جهان قطعا می تواند موثر باشد و نشانگر اتحاد مسلمانان در برابر ظلم و ستم است که اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام بیش از این به مسلمانان تعدی کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال سکوت جوامع اسلامی در برابر این فاجعه، بیان داشت: اسلام انگلیسی تنها به فکر خود و منافع شخصی کشور خود است و این کشورها اسلام را به طور کامل درک نکرده اند این در حالی است که جامعه اسلامی حتی به برادران سنی در نقاط مختلف نیز توجه می کند.

وی افزود: این توجه شیعیان نشانگر درک درست احکام و مسائل دین مبین اسلام و حمایت از برادران مسلمان خود است و سبب همدلی و اتحاد مسلمانان می شود که در کشورهای دیگر این کمک ها تنها محدود به قبیله و منطقه خود می شوند.

سکوت مرگبار مجامع حقوقی بین المللی در فاجعه میانمار

این نماینده مجلس گفت: مجامع حقوقی بین المللی با سکوت مرگبار خود در قبال این فاجعه بزرگ بشری، اعتبار و حیثیت خود را از دست داده اند و نشان داده اند کسانی که جایزه صلح نوبل نیز دارند چه جنایاتی می توانند انجام دهند.

منصوری در ادامه بیان کرد: امید است با یاری و هم فکری تمامی مسلمانان مسؤولان این فاجعه عظیم به سزای اعمال خود برسند و دیگر شاهد چنین نسل کشی هایی در دنیا نباشیم./۸۴۲/ت302/ب1

ارسال نظرات