۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۶۹۸۰
امام جمعه تبریز: 

حوزه‌های علمیه قدرت تحلیل گری سیاسی جامعه را ارتقا بخشند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پاسخگویی به نیازهای معنوی جامعه، ارتفای کیفی آموزش و افزایش قدرت تحلیل‌گری سیاسی را سه مطالبه مهم رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه دانست.
همایش طلایه داران تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر چهارشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور روحانیان و مبلغان اعزامی ماه های محرم و صفر در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ و با وجود حکام ظلم و جور؛ در هر حال مروج مکتب اهل بیت بوده است.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را توسعه حوزه‌های علمیه و افزایش قدرت نفوذ روحانیت در لایه‌های مختلف اجتماعی و تبلیغی دانست و افزود: امروز شاهد نقش‌آفرینی روحانیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، تبلیغی و معرفتی هستیم، در حقیقت روحانیان همرا و همگام با مردم در جامعه حضوری فعال دارند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حوزه‌های علمیه نیز در تربیت نیروی انسانی خلاق، مبتکر، فاضل و مهذب رسالتی حساس و خطیر بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تأکید رهبر انقلاب بر تحول در حوزه‌های علمیه به معنای بی‌توجهی به برخی آداب و اصول بنیادین نیست، حوزه‌های علمیه باید سبک سنتی خود را حفظ کرده اما در عین‌حال از ابتکارات و نوآوری دانشگاه‌ها بهر‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پاسخگویی به نیازهای معنوی جامعه، ارتفای کیفی آموزش و افزایش قدرت تحلیل‌گری سیاسی را سه مطالبه مهم رهبر انقلاب از حوزه‌های علمیه دانست و گفت: رسالت حوزه و روحانیت در عصر انقلاب اسلامی به مراتب گسترده‌تر، حساس‌تر و مهم‌تر از دیگر برهه های زمانی است.

وی با اشاره به این‌که برپایی کرسی درس اخلاق در حوزه‌های علمیه نباید فراموش شود، گفت: اگر اساتید اخلاق حرف و عمل یکسانی داشته باشند؛ به یقین شاگردانی تحویل جامعه خواهند داد که مردم علاقه‌مند به روحانیت، اسلام و مکتب تشیع خواهند شد، متأسفانه حوزه در برخی عرصه‌ها عملکرد موفقی نداشته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه باید قدرت تحلیل‌گری سیاسی جامعه را ارتقاء بخشند، گفت: انتظار داریم متولیان حوزوی ضمن ارتقای سطح بصیرت سیاسی طلاب و روحانیان، اقدام به ارتقای قدرت تحلیل‌گری سیاسی جامعه داشته باشند، چراکه دشمن‌شناسی اصلی مهم در اسلام محسوب می شود.

وی پاسخگویی به شبهات و انحرافات فکری و اخلاقی جوانان را از دیگر وظایف روحانیت دانست و گفت: امروز در فضای مجازی خطرات بسیاری علیه اسلام و آموزه های شیعی مطرح است، که اگر روحانیت پاسخ منطقی و مستند به این مسائل نداشته باشند، دشمنان در تحقق اهداف شوم خود موفق خواهند شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات