۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۲۶۹۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت ۶۰ مؤسسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۶۰ مؤسسه قرآنی در استان آذربایجان شرقی برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی فعالیت دارند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی که با عنوان مرکز امام صادق(ع) شهرک اندیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: توسعه و حمایت از مؤسسات قرآنی در اولویت برنامه‌های معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه است.

وی با بیان این‌که هم اکنون 60 مؤسسه قرآنی در استان آذربایجان شرقی برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین و فعال‌ترین مؤسسات قرآنی استان، مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی است که در طول سه دهه گذشته توفیقات ارزشمندی در این عرصه داشته است.

محمدپور با اشاره به این‌که فعالیت های قرآنی این استان از چند دهه گذشته آغاز و به سرمشقی برای کشور و استان های همجوار تبدیل شده است، تصریح کرد: فعالیت مؤسسات و مجامع قرآنی متعدد در استان و حضور فعال علاقه‌مندان به علوم و معارف کلام الله مجید از سوی دیگر نشان از ظرفیت‌ بالای آذربایجان در حوزه قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مؤسسات قرآنی فعال در استان توانسته‌اند مسیر صحیح و اصولی برای فعالیت در زمینه تربیت نیروی انسانی و ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشند، گفت: به یقین جامعه با تعمق و تدبر در قرآن، می تواند مسیر سعادت را یپری کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در حوزه قرآن گفت: هم اکنون بیش از 1200 کانون فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای مختلف استان به صورت خودجوش و با کمترین امکانات به صورت افتخاری در ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت دارند.

همچنین رحیم وظیفه شعا، مدیر مؤسسه مهدقرآن آذربایجان شرقی نیز در این آئین با اشاره به تربیت 170 هزار فعال و حافظ قرآنی اظهار داشت: بیش از 6 هزار مربی قرآنی برای تربیت علاقه مندان به فعالیت های قرآنی در این مؤسسه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و شیوه تربیتی این مرکز به عنوان الگویی برای دیگر استان‌های کشور مطرح است.

وی با بیان این‌که مؤسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان‌شرقی به دلیل برخورداری از زیرساخت های قوی به استودیوی تخصصی قرآنی منطقه شمال غرب کشور مجهز شده است، گفت: ساختمان مهدقرآن امام صادق(ع) در شهرک اندیشه تبریز نیز پس از چهار سال تلاش به اتمام رسیده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات