۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۹۹۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

هیأت های مذهبی به تبیین اهداف قیام عاشورا بپردازند

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه هدف قیام عاشورا احیای سنت نبی مکرم اسلام بود، گفت: هیأت های مذهبی در سایه اتحاد عظمت عزای حسینی و هدف آن را نشان دهند.
حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی چهارشنبه شب در همایش پرچم داران اخلاق با حضور مداحان و مسؤولان هیأت های مذهبی با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع)، گفت: وظیفه ما تداوم مسیر عاشورا است.

وی با بیان اینکه هیچ گاه هدف حضرت اباعبدالله تصاحب قدرت و طمع به حکومت نبود، ابراز داشت: قیام حضرت اباعبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای امت پیامبر اسلام بود و در این راه بود که به شهادت رسید.

حجت الاسلام داداش زاده خاطرنشان کرد: اگر عاشق امام حسین (ع) هستیم باید راه و مسیر ایشان را ادامه دهیم و در هر چهره و هر صنفی هستیم در عرصه دین و دیانت در برابر دشمنان اسلام مبارزه کنیم.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسمات هیئات مذهبی، تصریح کرد: ما نباید سوا کننده عاشقان و عزاداران امام حسین (ع) باشیم، احترام به عزاداران شاید ما را در احیای انسان ها شریک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از لحظه کودکی ما در عزاداری بوده و با عزای امام حسین (ع) رشد کرده ایم، ادامه داد: ما باید خود را خادم الحسین و خادم الاسلام بدانیم و برای رضای خدا گام برداریم.

وی با تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام در برابر دشمنان و مقابله با تهاجمات بدخواهان دین اسلام، گفت: عزاداری ایام محرم باید با انسجام و اتحاد باشد تا عظمت عزای حسینی در نهایت بزرگی برگزار شود.

حجت الاسلام داداش زاده از هیأت های مذهبی خواست در روز ۷ محرم در مراسم تجمع عزاداران حسینی با تمام قدرت و انگیزه وارد شوند تا بتوان در این روز عظمت قیام عاشورا و عزای حسینی را به همه نمایان کرد.

وی با بیان اینکه تلاش هیأت های مذهبی در کنار صیانت از آرمان و هدف امام حسین (ع) و توجه به مسائل شرعی جلوه گر کردن شور و شعور حسینی است، ادامه داد: ظرفیت عزای حسینی به قدری است که هر ساله توطئه دشمنان را در هم می شکند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات