۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۵۲۷۰۰۰
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

دشمن با تحمیل جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امروز جنگی خطرناک تر از هشت سال دفاع مقدس داریم، دشمن با تحمیل جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه است.
آل هاشم ، امام جمعه تبریز آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته در محفل شب خاطره دفاع مقدس که به همت حوزه هنری تبلیغات اسلامی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در تبیین ایثارگری و رشادت رزمندگان جنگ تحمیلی دارد.

وی با قدردانی از متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری شب‌های شعر و خاطره دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این افرادی که به این مراسم دعوت شده اند؛ اغلب در محافل گوناگون امثال این خاطرات و این سخنان را شنیده اند؛ بهتر است از مسؤولان و کسانی که این خاطرات را نشنیده اند و آن روزها را ندیده اند؛ دعوت شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان خاطرات کوتاه از آزادسازی حلبچه گفت: هنوز تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس آن‌گونه که بوده بیان نشده است، جوانان امروز باید بدانند که مردم بی دفاع ایران که به تازگی در انقلاب علیه رژیم طاغوت به پیروزی رسیده بودند و کشور وضعیت نامناسبی داشت؛ در برابر دشمن تا بن دندان مسلح با دستان خالی ایستادگی مردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رژیم بعث عراق در جنگی نیابتی با حمایت همه جانبه غرب و استکبار جهانی به خاک ایران تجاوز کرد، یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان را غافلگیر کرده بود و بدخواهان این نظام ولایی ۱۹ ماه از روش هایی چون ترور، انفجار و تخریب علیه نظام فعالیت کردند که در نهایت به راه‌اندازی جنگ نظامی وارد شدند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که کشورهای مختلف اروپایی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم بعث علیه ایران داشتند، افزود: ملت ایران هیچ‌گاه حمایت های اطلاعاتی آمریکا، تسلیحاتی و زرهی شوروی، شیمیایی آلمان و هواپیماهای فرانسه و مالی اعراب را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که دشمنان دیروز انقلاب اسلامی ایران امروز نقاب بر چهره گذاشته و خود را دلسوز ملت ایران نشان می دهند، تصریح کرد: امروز جنگی خطرناک تر از هشت سال دفاع مقدس داریم، دشمن با تحمیل جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت، بصیرت و ولایت‌مداری را سه عنصر اساسی برای مقابله با دشمنان در جنگ نرم دانست و گفت: باید وحدت و یکپارچگی خود را زیر سایه ولایت فقیه حفظ کنیم و در کنار آن بصیرت انقلابی تحرکات دشمنان را رصد کرده و از موضع انفعال خارج شویم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات