۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۰۰۱
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

اظهارات ترامپ در سازمان ملل نشان دهنده شکست استکبار جهانی است

رییس سازمان اوقاف سخنان ترامپ در سازمان ملل را نشانه شکست استکبار جهانی و نداشتن منطق و پشتوانه دانست و گفت: حاکمان آمریکا منطق ندارند وآنها بر مبنای قلدری با جهان مواجه می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه وریاست محترم سازمان اوقاف وامورخیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شب گذشته در آیین افتتاح هتل 47 واحدی آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد بادرود، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه خداوند را باید سپاسگذار باشیم که ما در این مسیر هدایت کرده است، گفت: باید دعاگوی پدران و مادران و اجداد خود باشیم که متمسک به اهل بیت(ع) و موجب شدند امروز ما پیرو اهل بیت(ع) و قران باشیم و این نعمتی است که نباید فراموش کنیم و نسبت به این دو امانت مهم الهی دچار سستی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به هجمه رسانه‌ای و فعالیت های ضد فرهنگی در جهان علیه قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: این تهاجم فرهنگی و فکری نشانه کارآمدی و کارآیی قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، به برکت قرآن و ائمه معصومین(ع) انقلاب اسلامی برکات بسیاری در بر داشته است، در تاریخ همواره با هر حمله دشمنی بخشی از خاک کشور از دست رفته است ولی این موضوع در جنگ تحمیلی رخ نداد و تمامیت ارضی کشور علیرغم اینکه تمام دنیا به جنگ ما آمدند محفوظ گردید.

هدف از جنگ تحمیلی نابودی نظام ولایی بود

وی ادامه داد: تمامیت کفر در برابر کشور ما در جنگ تحمیلی قرار گرفته بود تا نظام قرآنی و ولایی را از بین ببرند، دشمنان در جنگ تحمیلی آمده بودند تا چند روزه کشور ما را تسخیر کنند، حامیان رژیم بعث و صدام تلاش می‌کردند تا نظام مقدس اسلامی را از بین ببرند و ایران را تجزیه کنند و به این مسأله معترف بودند، وقتی دشمنان به خرمشهر آمدند به در و دیوار خرمشهر نوشته بودند ما آمده‌ایم بمانیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: با فرماندهی امام خمینی، ولی فقیه و حاکم اسلامی، با وجود به کار گیری تمام توان دشمنان در 8 سال جنگ تحمیلی علیه نظام مقدس اسلامی، مردم و نظام با سربلندی و پیروزی و موفقیت تمام با عزت و قدرت از جنگ خارج شدند و مسیر رشد و تعالی خود را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی پیروزی در برابر توطئه‌های دشمنان را از برکات توسل به قرآن کریم و اهل بیت(ع) برشمرد و تصریح کرد: خداوند را شاکریم که ما را با این مکتب آشنا کرده است و توفیق خدمتگذاری به اهل بیت(ع) و امامزادگان را برای ما فراهم آورده است، در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند هرچه می‌توانید به این امامزادگان خدمت کنید.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به حضور بیش از 4 میلیون زائر داخلی و خارجی در امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد، اظهار کرد: باید دقت کنیم که این منطقه یک منطقه خوش آب و هوا نیست بلکه کویری است گرم و خشک، علت این موضوع چیزی جز محبت اهل بیت(ع) و اراده به پیامبر اکرم(ص) نیست و ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزانی که در یک سال اخیر پس از سفر رهبر معظم انقلاب زحامت بسیاری کشیده‌اند لازم می‌دانند از همه کسانی که زمینه فعالیت‌های مختلف در این منطقه را فراهم آورده‌اند تشکر کنم.

در بقاع متبرکه به تبلیغ دین توجه جدی شود

وی خطاب به حجت الاسلام صادقی رییس اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بر لزوم استفاده از منابع بر مبنای برنامه جامع و حساب شده و دقیق با نگاهی به آینده تأکید کرد و افزود: در فعالیت‌های عمرانی باید دقت لازم وجود داشته باشد، رعایت مسائل فنی و تخصصی کامل برای جلب رضایت مردم و حفظ ایمنی از دیگر مسائلی است که در اقدامات توسعه‌ای و عمرانی بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اقدامات عمرانی صورت گرفته جهت اسکان زائران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید دقت داشته باشیم در کنار فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی به مسائل فرهنگی و تبلیغ دین اسلام و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) توجه ویژه و جدی داشته باشیم، مدیریت به روز، انقلابی، اسلامی، متواضعانه و توأم با حسن خلق و رفتار حسنه از ضرورت‌های مدیریتی بقاع متبرکه است که باید مسؤولان به این مسائل دقت ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر لزوم برخورد شایسته و بر مبنای اخلاق اسلامی در بقاع متبرکه، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید با دقت و به صورت گسترده در بقاع متبرکه صورت بگیرد، چرا که فلسفه وجودی امامزادگان، ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) آشنایی با خداوند و اسلام و قرار گرفتن ما در مسیر عبودیت و بندگی است، همین امامزادگان اگر در میان ما بودند آیات و تعالیم قران را به ما یاد می‌دادند و ما را با احکام دین آشنا می‌کردند.

وی ادامه داد: 4 میلیون نفر زائر یک ظرفیت بسیار مهم و ارزنده است و باید تلاش کنیم به هرکدام از این افراد یک نکته ناب اسلامی و دینی و قرآنی آموزش دهیم، باید برنامه ریزی‌های بسیاری برای توسعه اقدامات فرهنگی و معنوی در امامزادگان داشته باشیم و این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در برابر دشمنان داریم را به خوبی به کار ببریم.

منطق آمریکا قلدری و زورگویی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی سخنان ترامپ در سازمان ملل را نشانه شکست استکبار جهانی و نداشتن منطق و پشتوانه دانست و تصریح کرد: حاکمان آمریکا منطق ندارند بلکه آنها بر مبنای قلدری با جهان مواجه می‌شوند و ما باید با استفاده از قدرت قرآن کریم و اهل بیت(ع) در برابر دشمنان قرار بگیریم، امام خمینی شخصیتی است که برخاسته از مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل با تمام قدرت و صلابت در برابر استکبار جهانی قرار گرفت و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با تأکید بر اتصال به قرآن و اهل بیت(ع) برای پیروزی در برابر دشمنان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی افسران نیروی انتظامی فرمودند با قدرت، شجاعت و صلابت در برابر گستاخی حاکمان آمریکا ظاهر شوید و باید آنها بدانند مسؤولان کشور برخاسته از ملت ایران و دارای پشتوانه مردمی ملت شهید پرور ایران هستند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفتن در برابر دشمنان با تکیه بر قرآن کریم و مکتب اهل بیت(ع) را تضمین پیروزی عنوان کرد و گفت: تجربیات فراوانی داشته و داریم که هرکجا با توسل به خداوند، اهل بیت(ع) و تمسک به قرآن در برابر دشمنان قرار گرفته‌ایم به پیروزی رسیده‌ایم. اگر نیت ما خالص و پاک باشد هرگز از بین نخواهد رفت، اخلاص شهید حججی ایشان را تبدیل به یک شهید بین المللی کرد و تلاش داعش با پخش کردن تصاویر اسارت این شهید برای قدرت نمایی را با شکست روبرو کرد و موجب ذلت و خواری برای آنها شد و حتی غیرمسلمانان نیز شجاعت و قدرت این شهید را تحسین کردند.

مردم از حضور مبلغان در بقاع متبرکه استقبال کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از مردم نسبت به بقاع متبرکه در سراسر کشور آشنایی مناسبی ندارند، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای موجب آشنایی مردم با امامزادگان شده است و باید این اقدامات ادامه داشته باشد، لازم است معارف اهل بیت(ع) و تعالیم قرآن کریم در بقاع متبرکه ادامه داشته باشد، به همین منظور تعدادی از روحانیون و مبلغین واجد شرایط در بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند و اقدامات فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهند و شواهد نشان دهنده استقبال از این اقدام از سوی مردم است.

وی پاسخگویی به احکام شرعی، شبهات دینی و برطرف کردن مشکلات حوزه خانواده را از اقدامات صورت گرفته توسط مبلغان در بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب به بادرود سفر کردند تا به امروز اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است و باید به صورت جدی و مستمر و عالمانه و فنی ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارادتمندی به اهل بیت(ع) و امامزادگان را نقطه مشترک مردم کشور برشمرد و اظهار کرد: مردم علاقمند به خدمت به امامزادگان و بقاع متبرکه هستند و امکان هر نوع خدمتی برای اقشار و اصناف مختلف مردم وجود دارد، کمک و خدمت رسانی تنها مالی نیست بلکه خدمت‌های بسیار دیگر نیز وجود دارد که می‌توانند از طریق آن خدمت رسانی به بقاع متبرکه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های گردشگری مذهبی  به معاونت مربوطه در سازمان اوقاف و امرو خیریه کشور، تصریح کرد: گردشگری مذهبی مورد علاقه گردشگران و افراد در سرتاسر جهان است، از طرفی امامزادگان در مناطق مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است، پیگیری‌های جدی برای گسترش گردشگری مذهبی داریم و امیدورایم که نتایج مثبت و خوبی داشته باشد./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات