۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۰۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی چراغ راه بشریت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی امروز چراغ راه بشریت است، گفت: امروز دنیای بشریت برای تعالی و رستگاری راهی جز در پیش گرفتن راه امام حسین(ع) در اختیار ندارد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشستی با فعالان فرهنگی و رؤسای هیأت های مذهبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: نهضت خونین حضرت سیدالشهدا(ع) برگرفته از راه و روش نبی مکرم اسلام(ص) و امیرمومنان علی (ع) که مکتب مقاومت و پایداری در برابر ظلم و مستکبرین عالم است صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه عزای سید و سالارشهیدان و یاران باوفایش، رسانه اسلام ناب محمدی است و باید عبرت‌های آن برای جامعه اسلامی تبیین شود، افزود: باید از ظرفیت های تبلیغی این ماه الهی در جهت تبیین و گسترش ارزش های حسینی در جامعه بهره گیریم.

وی در ادامه ادر ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین صحیح نهضت حسینی در شب ها و روزهای ماه محرم از سوی مبلغان دینی و همچنین ذاکران اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: فرهنگ عظیم عاشورا و نهضت خونین سیدالشهداء (ع) برای دشمنان ایران اسلامی و دوستنداران این گفتمان غیرقابل تحمل است و سال ها است درصدد ضربه زدن و ایجاد شبهه در این مکتب و گفتمان هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت عبرت های عاشورایی واقعه دشت کربلا و تاریخ اسلام اشاره و تاکید کرد: دشمنان به عظمت این حرکت بزرگ و تاثیرگذاری این رسانه اسلامی پی برده اند و با صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی و اقتصادی به دنبال تهی کردن فرهنگ مقاومت و پایداری هستند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه مازندران به تاثیرگذاری فرهنگ ایستادگی و مقاومت در کشورهای سوریه، یمن، عراق و لبنان به ویژه ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ملت بصیر ایران اسلامی با تاسی از فرهنگ عظیم عاشورا و مکتب سیدالشهداء(ع) سالهاست پرچم دار مبارزه با ظلم و استکبار است و در برابر قدرت های پوشالی جهانی ایستادگی و مبارزه می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روح عاشورا استکبارستیزی و زیر بار ذلت نرفتن است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تأسی از فرهنگ ایستادگی و مقاومت که بر گرفته از نهضت حسینی است در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان ایران اسلامی با الگو قرار دادن نهضت عاشورا در برابر دشمنان ایستادند و از ایران اسلامی دفاع و پشتیبانی کردند، افزود: احیا و زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا سبب زنده نگه‌داشتن روح حماسه و ایثار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ماه محرم و اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی در این ماه اشاره و تصریح کرد: در جامعه ای که فرهنگ ناب اسلامی و گفتمان عاشورایی حضرت سید الشهدا(ع) رواج داشته باشد مانع نفوذ بیگانگان و مستکبران خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان این ماه را فرصت ارزشمندی در جهت تبیین قیام عظیم عاشورا و بهره گیری از ارزش های حسینی در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: همه ما در قبال مکتب خونین حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش مسؤولیت خطیری داریم و باید با بصیرت و آکاهی نسبت به دستاوردهای این قیام حفظ و حراست کنیم و باید تلاش کنیم تا آرمان ها و ارزش های نهضت عاشورا در متن جامعه اسلامی رواج داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، استکبار ستیزی و زیر بار ذلت نرفتن را مهم ترین پیام عاشورا و کربلا عنوان کرد و گفت: این پیام قیام حسینی برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود و به عنوان یک الگوی ارزشمند باید مورد توجه همه ملت ها قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با بیان این که آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی امروز چراغ راه بشریت است، افزود: امروز دنیای بشریت برای تعالی و رستگاری راهی جز در پیش گرفتن راه امام حسین(ع) در اختیار ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که پیام ها و دستاوردهای نهضت حسینی امروز باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با سرلوحه قرار دادن آرمان ها و ارزش های حسینی امروز توانسته به یک الگوی ارزشمند در عرصه جهانی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا است و امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان در طول تاریخ همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن قیام حسینی به کار گرفتند، افزود: اما تلاش های دشمنان برای خاموش کردن نور حسینی در جهان به بن بست کشیده شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که همواره تلاش های گسترده ای برای وارونه جلوه دادن جریان کربلا از سوی دشمنان دنبال شده است، تصریح کرد: اما اراده الهی بالاتر از همه قدرت های جهان به گونه ای شکل گرفت که نهضت حسینی و ارزش های حاکم بر امروز جهانی شده است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات