۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۰۸۵
حجت الاسلام حائری زاد مطرح کرد؛

گریه برامام حسین، شعار شیعه بر مظلومیت اهل بیت

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) ثواب شفاعت دارد، گفت: گریه برامام حسین(ع) شعار شیعه بر مظلومیت اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام حائری‌ زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم سیاهپوشان که به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: مجالس امام حسین(ع) آدابی دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: توسل به اهل بیت(ع) در برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) بسیار با ارزش است در روایت آمده که ملائکه بال خود را برای عزاداران امام حسین(ع) می‌گسترانند و در استجابت دعای آنان آمین می‌گویند.

حجت الاسلام حائری زاده با تاکید براینکه عزاداران سعی کنند با معرفت در مجالس عزا حاضر شوند، ابراز کرد: قیاس هیات و مجالس عزاداری باید به جد پرهیز شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در ایام محرم مراقبت از چشم، گوش و لقمه حلال بسیار توصیه می‌شود عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) به تاسی از شهید کربلا سعی کنند اگر حق الناسی برگردن دارند سریع ادا کنند.

وی درباره اثرات بی نظیر قرائت زیارت عاشورا، گفت: مداومت در قرائت زیارت عاشورا در کسب فضیلت ظاهری و باطنی این حدیث با عظمت بسیار توصیه شده است.

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان به ویژه وهابیت در ایام ماه محرم، اظهار داشت: دشمنان در این ایام با انتشار شبهه به آسیب شناسی مراسم و مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند تا از این طریق بتوانند بر عقیده و افکار محبان امام حسین(ع) رخنه کرده و در اذهان عمومی ایجاد تردید کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره فضیلت گریه بر امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: گریه برامام حسین(ع) شعار شیعه بر مظلومیت اهل بیت(ع) است. هرکسی در مرثیه امام حسین(ع) شعری بگوید، بگرید و بگریاند حق تعالی او را می‌آمرزد و بهشت را بر او واجب می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات