۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۱۰۲
آیت‌الله قرهی:

حوزه علمیه جایگاه کارهای فرهنگی باشد

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه باید حوزه علمیه جایگاه کارهای فرهنگی باشد، گفت: طلاب بعد از اتمام تحصیل در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی برگزار کنند.
قرهی

آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت عدم شناخت برخی طلاب نسبت به هویت واقعی خود و سرگردانی پس از اتمام تحصیلات، گفت: یکی از مسائلی که در همه شئون زندگی انسان اهمیت بسیار زیادی دارد برنامه‌ریزی است.

وی افزود: متاسفانه در حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی مشخص و مدونی برای طلاب طراحی نشده که پس از ده سال درس خواندن تکلیف خود را بدانند، هر کدام از طلاب بعد از اتمام درس و بدون برنامه‌ریزی قبلی جذب دانشگاه، مدارس، مراکز فرهنگی، مراکز خدمات قضایی و امثال اینها می‌شوند.

آیت‌الله قرهی ادامه داد: اشکال اینجاست که طلبه در زمان تحصیل خود اطمینانی از آینده ندارد و نمی‌داند با چه هدفی باید درس بخواند و این مسیر را ادامه بدهد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه باید حوزه علمیه جایگاه کارهای فرهنگی باشد، عنوان کرد: طلاب بعد از اتمام تحصیل در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی برگزار کنند، به این منظور باید آنان از نظر مالی تامین شوند که بتوانند با فکری آسوده به ترویج دین و فرهنگ ناب اسلامی بپردازند.

وی افزود: متاسفانه امروز چنین جایگاهی برای حوزه وجود ندارد و طلبه بعد از هشت یا نه سال درس خواندن متوجه می‌شود که هیچ امنیت شغلی ندارد آنهایی که در دانشگاه یا حوزه مشغول تدریس می‌شوند اوضاع بهتری دارند اما اکثر طلاب حوزه‌ها با مشکلات متعدد مالی مواجه هستند.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: اگر طوری برنامه‌ریزی شود که هر کدام از طلاب در محل زندگی خود مدارس و مساجد را تحت پوشش قرار دهند و راهنمای دینی برای جوانان محله خود باشند از همین راه تامین معاش شده و مسائل اقتصادی‌شان مرتفع شود بهترین حالت ممکن صورت گرفته، امام راحل فرمودند هر صد نفر به یک روحانی احتیاج دارند اما متاسفانه امروز اینطور نیست.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من سروسامان دادن به مسائل طلاب به ویژه مسأله سردرگمی طلاب بعد از اتمام تحصیلات حوزوی وظیفه حوزه‌های علمیه است اما متاسفانه از آنجایی که حوزه‌های علمیه کار خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند طلاب دچار مشکلات زیادی هستند./807/ت302/ب1

ارسال نظرات