۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۲۷۱۶۰
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الشتر:

کسب علم وسیله ای برای خدمت به دین باشد

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر با تأکید بر ضرورت توجه و تلاش مبلغان در جهت علم آموزی، گفت: کسب علم باید وسیله ای برای خدمت به دین باشد و این مهم باید به عنوان یک اصل مورد توجه طلاب قرار گیرد.
طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فرشته شاهوردی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به زی طلبگی گفت: موفقیت طلبه در گرو داشتن هدف و انگیزه است.

وی با بیان ویژگی های طلبه افزود: طلاب باید در مسیر طلبگی نیت خالص داشته و برای رضای خدا در این مسیر که برگزیدند، گام بردارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر فراگیری علم همراه با تواضع و فروتنی را یک ضرورت دانست و افزود: فرا گرفتن علم باید وسیله ای برای خدمت به دین  اسلام و اهل بیت(ع) باشد، نه اینکه به عنوان حجابی برای رسیدن به کمال در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی های طلاب این است که اهل مستحبات و نوافل باشند، اظهار داشت: طلاب در این راستا باید تعادل را رعایت کنند.

شاهوردی در ادامه تصریح کرد: طلاب نباید آنچنان در انجام مستحبات افراط کنند که مانع از انجام واجب که همان درس خواندن است بشود و در درس خواندن نیز دچار افراط نشود بلکه همواره تعادل را حفظ کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تهذیب نفس در کنار علم آموزی عنوان داشت: تهذیب لازمه موفقیت در امر تحصیل است و طلاب باید به این مهم توجه داشند تا بتوانند در عرصه تبلیغ نیز موفق شوند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر ویژگی دیگر طلاب را توسل به اهل بیت(ع) خواند و گفت: طلبه باید اهل زیارت، دعا و مناجات با حضرت ولی عصر(عج) باشد.

وی با یادآوری به اینکه آیت الله مجتهدی بارها به شاگردان خود می فرمودند: هرگاه دچار مشکلات و کمبودی شدید، به حضرت ولی عصر(عج) متوسل شوید، اظهار داشت: توسل به اهل بیت(ع) مهم ترین عامل معنویت در زندگی است.

شاهوردی طلاب را الگوی جوانان جامعه خواند و تصریح کرد: یک طلبه باید در نظم و انضباط، فراگیر علومی دینی و تحصیل، اخلاق و تهذیب همواره الگوی بارز دیگر جوانان باشد و به گونه ای رفتار کند که در جذب جوانان به سمت حوزه نقش آفرین باشد./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات