۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۲۷۱۶۲
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

وقف زمینه ای برای رفع معضلات اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: وقف یک ‌نهاد مهم اقتصادی است که می تواند معضلات اجتماعی موجود در جامعه را حل کند و نیز تأثیر مثبت در زندگی مردم بگذارد.
حجت الاسلام فرهادی نژاد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی نژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان امروز پنجشنبه 30 شهریورماه در مراسم امینانه نیات واقف خیراندیش مرحومه قمر سلطان جلیلی در رامهرمز، اظهار داشت: وقف، از مهم‌ترین مسائل اسلام و جامعه است که در راستای کمک خیر به جامعه برقرار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در ادامه بیان داشت: ثمرات وقف، بسیار زیاد است و اگر برخی از موقوفه‌ها احیا شود می‌تواند تحولات اجتماعی بسیاری در جامعه ایجاد کند.

این مقام مسؤول با انتقاد از برخی رسانه ها در تبیین موضوع وقف، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها ازجمله صداوسیما وقف را به ‌عنوان یک مشکل معرفی می‌کنند درصورتی‌که می‌توانند موقوفات را امور عام‌المنفعه نشان دهند.

حجت الاسلام فرهادی افزود: ما وظیفه‌ داریم خدمات‌رسانی کنیم و یک واسطه هستیم که موقوفات مردم را به دست نیازمندان برسانیم و این امر با همکاری مردم میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت دادن به موضوع وقف، تأکید کرد: ما امانت‌دار هستیم و این امانت‌داری را باید به نحو احسن حفظ و پاسداری کنیم و همه باید از ثمرات وقف بگویند؛ زیرا که وقف از ثمرات مال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ابراز داشت: بزرگ‌ترین کارترهای علمی دنیا موقوفه است و وقف مختص مسلمانان نیست بلکه در همه ادیان و مکاتب وجود دارد.

این مسؤول در پایان گفت: ان شاءالله بتوانیم با وقف که یک ‌نهاد مهم اقتصادی است معضلات اجتماعی را حل کرد و تأثیر مثبت در زندگی مردم گذاشت.

گفتنی است، در این مراسم که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه رامهرمز در راستای تأمین لوازم تحصیلی دانش آموزان بی ‌بضاعت برگزار شد، تعداد ۵۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان این شهرستان اهداء شد./9453/پ203/ب1

ارسال نظرات