۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۱۷۲
آیت الله اراکی:

نخستین اثر جامعه شهیدپرور مقاوم شدن در برابر دشمن است

آیت الله اراکی گفت: نخستین اثر جامعه شهیدپرور مقاوم شدن آنها است، این جامعه در مرحله بعد ظلم پذیر نمی‌شود و یک جامعه زنده خواهد بود.
 آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر پنجشنبه در نشست «چله کوچ چلچله» که ویژه گرامیداشت شهید حججی در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، گفت: حرم حسینی(ع) عبارت از چند چادر نیست بلکه یک نماد است، هرجا مرز حریم الهی شکسته شود حرم خدا شکسته شده است.

وی ادامه داد: هرجا جامعه  اسلامی جامعه ای شود که اطاعت خدا و رسول اکرم(ص) در آن سبک شمرده شود در واقع حرم خدا در آن جامعه شکسته شده است، قیام، انقلاب و شهادت در راه خدا در واقع دفاع از حرم الله است، هرجا تقوا، پاکی و طهارت باشد آنجا حرم الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: شهیدان حرم ما شهدایی هستند که نماد یاری خدا در دین می‌باشند، شهدایی همچون حججی نشان می‌دهند که در جامعه اسلامی حیاتی برقرار است که از خون این شهدا سرچشمه می‌گیرد.

آیت الله اراکی اظهار داشت: در واقع شهدا نمرده‌اند بلکه زنده هستند، شهیدان مدافع حرم با حرکت خود خوف را از جامعه دور کرده‌اند و در نهایت جامعه‌ ای شکل می‌گیرد که از بمب های آمریکا و ترامپ نمی ترسد.

وی افزود: نتیجه شهیدانی که از حرم الهی حفاظت می‌کنند این است که جامعه بازمانده آنها از کید دشمن نمی‌هراسد، از طرفی دیگر از آنچه در این راه می‌دهند حزنی به دل راه نمی دهند، جامعه ای که شهید دارد قوی‌تر می شود و رشد پیدا می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اثرات جامعه شهیدپرور تصریح کرد: نخستین اثر جامعه شهیدپرور مقاوم شدن آنها است، این جامعه در مرحله بعد ظلم پذیر نمی‌شود و یک جامعه زنده خواهد بود زیرا ظلم را نمی‌پذیرد، سلطه بیگانه در این جامعه راه پیدا نمی‌کند و این جامعه شهید پرور به سوی رشد و پیشرفت می‌رود، جامعه شهدا در نهایت از بی تفاوتی نسبت به ظلم و ستم به دور خواهد رفت.

آیت الله اراکی افزود: در زمان امام حسین(ع) جامعه نسبت به ستم ظالمان بی‌تفاوت بود، جامعه آن زمان ظلم ستیز بوده و مردم حریم الهی را می شکستند، با قیام امام حسین(ع) چنان خونی در کالبد جامعه دمیده شد که دیگر مردم علیه ظلم ساکت نمی‌نشتند، امروز از برکت شهدا جامعه‌ ما هم یک جامعه مقاوم است.

وی در مورد اثرات مقاومت در برابر موارد مختلف، خاطرنشان کرد: مقاومت در عرصه دانش برای رسیدن به بالاترین قله‌های دانش یا مقاومت در دفاع از ارزش‌های اخلاقی و همچنین مقاومت در اقتصاد می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تابلوی سوخته نگاری حجت اثر استاد نداف رونمایی شد./۸۱۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات