۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۲۷۱۹۰
عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان استان اصفهان:

غدیر، عاشورا و مهدویت مهمترین ارکان اسلام هستند

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان گفت: همه اسلام وامدار غدیر، عاشورا و مهدویت به عنوان مهمترین ارکان دین هستند؛ چون اصلی ترین مبانی اعتقادی اسلام در این سه واقعه خلاصه شده است.
حجت الاسلام بهشتی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا منطقه اصفهان، حجت الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد امشب در مراسم طلایه داران تبلیغ که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اگر واقعه عاشورا نبود نامی از اسلام باقی نمی‌ماند و ابوسفیان و اولاد پلیدش همه آثار اسلام را از بین می‌بردند.

وی اظهار کرد: اسلام وامدار سید الشهدا(ع) و اقدام ماندگار آن حضرت در حفظ دین است، امام حسین(ع) با بصیرت مثال زدنی فساد حکومت یزید را متوجه شدند و علیه او قیام کردند، این سخن گزافه نیست اگر بگوییم که همه حیثیت اسلام متوقف بر واقعه عاشورا است چون امام(ع) و فرزندان و یارانشان با اخلاص تمام و با همه وجود برای حفظ دین خدا قیام کردند.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: در عصر حاضر همه افراد ایمان خود را مدیون امام راحل(ره) و اقدام ماندگار ایشان هستند، قیام امام خمینی(ره) هم برگرفته از تعالیم عاشورایی بود، اگر مجاهدت امام(ره) و شهدا نبود تنها نامی از اسلام باقی می‌ماند و اصول آن از بین می‌رفت.

حجت الاسلام حسینی نژاد اضافه کرد: همه اسلام وامدار غدیر، عاشورا و مهدویت به عنوان مهمترین ارکان دین هستند، چون اصلیترین مبانی اعتقادی اسلام در این سه واقعه خلاصه شده است؛ تا وقتی این سه رکن وجود دارد هر اقدامی بر علیه اسلام ناکام است.

وی اظهار کرد: حوزه تبلیغ بالاترین امکانی است که در راه نشر تعالیم اسلام وجود دارد چون هیچ خیری بالاتر از هدایت افراد به سوی خداوند نیست، در حکومت اسلامی هرکس وظیفه خود را انجام دهد قطعاً کاری خدایی انجام داده است اما تبلیغ دین و مجاهدت در راه نشر تعالیم اسلامی بهترین کارها است.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: بر اساس برخی تحقیقات دشمن ۱۰۰ آیه قرآن را هدف بیشترین حملات فرهنگی خود قرار داده است و شبهات زیادی را درباره آنها مطرح می‌کند، پاسخگویی به این شبهات یک ضرورت است، سیره عالمان برجسته در جهان اسلام بر این روش بوده که از ترویج هرگونه شبهه‌ای در جامعه پیشگیری می‌کردند، این یک روش متعالی است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد عنوان کرد: لازم است در مدارس علمیه کشور طرح تمرین منبر اجرا شود، طلاب حوزه باید در دوران تحصیل بدانند علوم مختلف را برای چه می‌خوانند و جایگاه آنها در نظام ترویج احکام چگونه است.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) وقتی معاذبن جبل را برای تبلیغ دین به یمن فرستاد دستورالعملی را به او دادند که در آن به آموزش قرآن کریم، آموزش اخلاق اسلامی، مبارزه با سنتهای جاهلی و توجه به نماز و هشدار نسبت به قیامت تأکید شده بود، رهبر مظم انقلاب هم خطاب به روحانیان طرح تبلیغ بر ضرورت افزایش معرفت عاشورایی، تقویت محبت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و آموزش اخلاق اسلامی تأکید فرمودند، همه این موارد باید مورد توجه علما و مبلغان قرار گیرد.

عضو شورای عالی مجمع اصولگرایان اصفهان گفت: باید بخش مهمی از مدیریت هیئات مذهبی در اختیار روحانیان باشد تا از افراط و تفریط در آنها جلوگیری کنند، هبئات مذهبی سرمایه بزرگی برای جامعه اسلامی هستند، باید این سرمایه بزرگ حفظ و تقویت شود و روحانیان مبلغ در این میان سهم قابل ملاحظه‌ای دارند./۸۶۸/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات