۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۱۹۶
با حضور اقشار مختلف مردم؛

مراسم ترحیم آیت الله معصومی در مشهد برگزار شد

مجلس ترحیم آیت الله علی اصغر معصومی با حضور اقشار مختلف مردم، علما و مسؤولان در مسجد امام علی(ع) مشهد مقدس برگزار شد.
مراسم ترحیم آیت الله معصومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجلس ترحیم آیت الله علی اصغر معصومی عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، علما و مسؤولان در محل مسجد امام علی(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان سخنران این مراسم بود که طی سخنانی با اشاره به جایگاه علمی ایشان اظهار کرد: آیت الله معصومی دروس حوزوی را در محضر آیات عظام خویی و حکیم فرا گرفتند و از محضر امام راحل نیز نه تنها در فقه، اصول و اخلاق، بلکه در جهاد، رزم و مبارزه با دشمن درس آموختند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان به مبارزات مرحوم آیت الله معصومی در دوران ستمشاهی و تداوم تلاش های ایشان در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای نهضت امام(ره) مرحوم آیت الله معصومی در شهرستان علی آباد پرچم مبارزه علیه نظام طاغوت را بلند کرد و در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه های جنگ حضور داشت. هر جایی که ایشان حضور داشت، انقلاب یاری می شد.

در این مراسم چهره های برجسته سیاسی و حوزوی همچون سید صولت مرتضوی، شهردار سابق مشهد مقدس و حجت الاسلام والمسلمین شریعتی، مدیرکل سابق دادگستری استان خراسان رضوی و مستشار دیوان عالی کشور حضور داشتند که با قرائت فاتحه، علو درجات مرحوم آیت الله معصومی را از ایزد منان خواستار شدند.

گفتنی است، مرحوم آیت الله علی اصغر معصومی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شهرستان تربت حیدریه پس از تحمل چند ماه بیماری، شامگاه یکشنبه 26 شهریور ماه سال جاری در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

پیش از مراسم امروز، مراسم دیگری در روز سه شنبه در محل مهدیه مشهد به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله معصومی تشکیل شده بود که چهره های سیاسی، فرهنگی و حوزوی استان خراسان رضوی در آن حضور به هم رساندند و پس از آن پیکر مطهر این عالم ربانی در جوار بارگاه منور رضوی به خاک سپرده شد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات