۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۲۰۷
در قالب ویژه برنامه «اذن عزا»؛

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد بارگاه منور رضوی به اهتزاز درآمد

ویژه برنامه تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام هشتم همزمان با فرارسیدن شب اول ماه محرم، تحت عنوان «اذن عزا» با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار شد.
مراسم اذن عزا و تعویض پرچم حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام هشتم همزمان با فرارسیدن شب اول ماه محرم، تحت عنوان «اذن عزا» عصر پنجشنبه با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از مداحی حجت الاسلام سید جعفر ماهرخسار، نمایندگان شورای هیئات مذهبی استان های مختلف با حضور در جایگاه مراسم، پرچم متبرک گنبد مطهر امام هشتم(ع) را از دست قائم مقام آستان قدس رضوی و معاون تبلیغ این آستان مقدسه دریافت کردند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی با اشاره به عنوان این مراسم، اظهار کرد: آن گاه که خداوند متعال نخستین درود را در زیارت عاشورا به سیدالشهدا(ع) فرستاد، اذن عام عزا برای آن حضرت به همه بشریت داده شد. اذن عام عزا برای سیدالشهدا(ع) را رگ های بریده گردن ایشان اعلام کرد.

وی با بیان این که ورود به وادی پیروی از سیدالشهدا(ع) نیازمند بصیرت است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران خود را امتحان کردند و فرمودند «هرکس می خواهد می تواند برود چرا که لشکر شام با من سر جنگ دارند. ایشان حتی از قاسم بن الحسن سؤال کردند که «مرگ را چگونه می بینی؟» و وقتی پاسخ «احلی من العسل» را از وی شنیدند، حضور او در بین شهدای کربلا را تأیید کردند. ویژگی اصحاب امام حسین(ع) این بود که بصیرت آن ها بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، پرچم سبز رنگ گنبد بارگاه منور امام هشتم با پرچم مشکی عزای سیدالشهدا(ع) تعویض شد و گلدسته های این بارگاه ملکوتی و پوشش روضه منوره نیز با پارچه عزای آن امام همام سیاهپوش شد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات