۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۲۷۲۱۱
وزير اطلاعات:

شهید حججی ها دانش آموختگان مکتب سرخ حسینی هستند

وزير اطلاعات در مراسم عزاداري شب اول محرم با بيان اينكه بعد از انقلاب اسلامي با تزريق فرهنگ عاشورايي در كشور، جامعه تغيير كرد، گفت: جمله ناب «مرگ با عزت بهتر است از زندگي با ذلت» اساس كار ما شد و از دل انقلاب جواناني همچون شهید حججی ها كه دانش آموختگان مکتب سرخ حسینی بودند، بيرون آمدند.
سيد محمود علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سيد محمود علوي وزير اطلاعات شامگاه گذشته در مراسم عزاداري شب اول محرم مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي كريم آباد پاكدشت با بيان اينكه ايام ارزشمندي را پيش رو داريم، گفت: درك اين ايام عنايتي است از سوي خداي متعال.

وي ادامه داد: بايد با دست پر از اين ايام بيرون رفت، اگر بعد از عاشورا آدم ديگري نشديم، دست خالي از اين ايام رفته ايم.

عضو مجلس خبرگان بيان كرد: همان طور كه براي خوشنويسي نياز به سرمشق داريم، زندگي هم نيازمند يك سرمشق مي باشد، كار امام حسين(ع) براي ما سرمشق است.

فرهنگ امام حسين(ع) براي ما سرمشق است

وي با بيان اينكه بايد آنچه را به عنوان درس از سوي آن امام معرفي شده را خوب ياد بگيريم، افزود: شرط سرمشق قرار دادن اباعبدالله(ع)، شناخت اوست.

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان حاصل حوادث كربلا را در چند كارنامه برشمرد و تصريح كرد: بايد به كارنامه اي كه مي‌تواند سرمشق ما باشد، توجه كرد.

وي در ادامه كارنامه دشمن را اينگونه شرح داد: دشمن در كنار خانه خدا، امنيت را از امام(ع) سلب كرد و حرمت خانه خدا را شكست، براي امام حسين(ع) قابل قبول نبود كه با كشته شدن او، حرمت خانه خدا شكسته شود، از این رو ابتدا به سمت كوفه و بعد از كارشكني دشمن به سمت كربلا حركت كردند، همان جا با لب تشنه شهيد شدند و به خيمه هايشان تاخته شد و اموالشان را غارت كردند و سرانجام سرهايشان را به نيزه كردند.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آن جنايتها بايد گفته شود تا مردم مظلوميت امام(ع) را بهتر درك كنند، اظهار داشت: گفتن آن مصائب بسيار ارزشمند است چرا كه آثار عاطفي در پي دارد.

وي خاطرنشان كرد: ياران امام 72نفر بودند كه ساز و برگ جنگي در بساط نداشتند بلكه براي جنگ نيامده بودن و تنها يك كاروان مسافرتي بودند اما دشمن يك سپاه نظامي با حداقل 4هزار سرباز جنگي بود.

اين مقام مسؤول افزود: به طور منطقي وقتي 72نفر در برابر سپاه 4هزار نفره قرار گيرد با ديدن جمعيت آنها از لحاظ روحي همان ابتدا بايد شكست بخورند اما تاريخ نقل مي كند كه امام و اصحاب محترمشان كوچكترين اضطرابي از دشمن در وجودشان رؤيت نشده بود.

وقتي باورها حسيني شد؛ همه روزها عاشورا و همه مكانها كربلا مي‌شود

وي با بيان اينكه اگرچه احساسات گذارا است ولي شرايط احساساتي انسان را از جا مي‌كند، تأكيد كرد: گفتن اين رشادت ها لازم است، با ديدن اين فداكاري‌ها احساسات انسان به غليان مي افتد، اما آنچه كه در طول زندگي مي توان براي ما درس باشد آن درسي هست كه اسلام را زنده كرد و به ما غزت و عظمت داد.

حجت الاسلام والمسلمین علوي اظهار داشت: اشعار نوحه ها در قبل از انقلاب با روح سيدالشهدا(ع) سازگار نبود اما امام خميني(ره) آمد و فرهنگ واقعي امام حسين(ع) را به جامعه تزريق كرد كه آن چيزي نبود جز فرهنگ شهادت، وقتي فرهنگ عاشورايي وارد كشور شد؛ جامعه تغيير كرد، اشعار هم انقلابي شد و جمله ناب «مرگ با عزت بهتر است از زندگي با ذلت» اساس كار ما شد.

وي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي در سال 1357 با خون عاشورایی شکل گرفت و تا امروز عزتمندانه ادامه پیدا کرده است كه نمونه آن مجاهدت شهدای مدافع حرم در سوریه مي باشد.

وزير اطلاعات با ابراز اينكه شهید حججی ها نمونه ای از دانش آموختگان مکتب سرخ حسینی هستند، اضافه كرد: جوانان انقلابي امروز برای مقابله با داعش جان خود را نثار اسلام می کنند.

ملتي كه روح شهادت دارد از تهديد دشمن نمي ترسد

وي از عزاداران خواست تا هيئات مذهبي را دست كم نگيرند و گفت: اين گونه مراسمات باورها را تغيير مي دهد و حسيني مي كند، وقتي باور حسيني شد؛ همه روزها عاشورا و همه مكانها كربلا مي‌شود.

وزير اطلاعات با يادآوري پژوهشي توسط نخبگان صهيونيست در اوايل انقلاب مبني بر شيعه شناسي خاطر نشان كرد: نتيجه آن پژوهش اين بود كه شيعه يعني مظهر انقلاب و با آنان نمي شود شوخي كرد اما علي‌رغم آن پژوهش حدود سه دهه بعد اسرائيل با حزب الله لبنان شوخي كرد و در جنگ 33روزه شكست خورد و مجبور به ترك لبنان شدند.

وي يادآور شد: ملتي كه روح شهادت دارد از تهديد دشمن نمي ترسد.

ملتي كه از مرگ نترسد در برابر دشمن هم زانو نمي‌زند

عضو مجلس خبرگان «زندگي با عزت» يا «مرگ با شرافت» را تنها انتخاب هاي شيعه دانست و گفت: ملتي كه از مرگ نترسد در برابر دشمن هم زانو نمي‌زند.

وي عمل به تكليف و انتخاب عزت در برابر ذلت را دو درس بزرگ امام خميني(ره) از كربلا دانست و خاطرنشان كرد: امام آموخت كه ما به تكليف عمل كنيم، نتيجه دست خداست و اگر مسلمان در دو راهي عزت و ذلت قرار گيرد بايد عزت را انتخاب كند.

وزارتي كه منشأ خدمت به مردم نشود به درد نمي خورد

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان در بخش پاياني سخنان خود ارزش مسؤوليت را در خدمت به مردم ذكر كرد و با ذكر روايتي از امام حسين(ع) افزود: حاجت مردم به شما، نعمتي بزرگي است از سمت خدا.

وزير اطلاعات با بيان این كه اگر قدرت دستتان آمد بايد كار مردم را راه بيندازيد، ابراز كرد: اگر وزارتي منشأ خدمت به مردم نشود به درد نمي خورد و آن مسؤولیت چیزی جز خسارت در دنیا و آخرت نخواهد داشت./804/۲۰۱/ح

ارسال نظرات