۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۷۲۱۴
آیت‌الله جاودان:

سعادت انسان در گرو شناخت امام حسین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) مایه سعادت انسان می‌شود، گفت: گریه بر امام حسین(ع) آتش جهنم را خاموش می‌کند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در نخستین شب عزای سیدسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: کوچک شمردن نماز سبب بی توجهی انسان به دین می‌شود.

وی افزود: امیرمومنان علی(ع) در فضیلت نماز فرمودند:«كُلَّ شَيْ‏ءٍ مِنْ عَمَلِكَ تَبَعٌ لِصَلَاتِك؛ همه چیز تابع نماز است» کسانی که به فریضه نماز دلسوز هستند در اصل در حق خودشان دلسوزی می‌کنند.

آیت الله جاودان با تاکید بر اینکه نماز باید صحیح خوانده شود، ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم نماز را براساس احکام الهی صحیح اقامه کنیم بنابراین توجه به احکام نماز لازم و ضروری به شمار می‌رود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اهمیت دهه اول محرم، گفت: دهه اول محرم با سایر دهه‌های عزاداری شهید مظلوم کربلا متفاوت است چرا که عالم هستی در این ایام عزادار و تحت تاثیر این دهه هستند و تغییر می‌کنند اگر ما نیز در این دهه مانند عالم مورد تغییر و تحول قرار بگیریم مشخص می‌شود که ما با عالم هستی همراه هستیم.

وی با اشاره به اینکه گریه برامام حسین(ع) نیاز به مراقبت چشم دارد، عنوان کرد: نگاه حرام دل را آلوده می‌کند و تیر مسمومی از سوی شیطان است همچنین در این ایام مراقبت از لقمه بسیار توصیه شده بنابراین از خوردن هر غذای شبهه ناکی پرهیز کنید.

آیت الله جاودان درباره عظمت گریه بر امام حسین(ع) گفت: در احادیث آمده که اگر یک قطره اشکی که برمظلومیت امام حسین(ع) ریخته می‌شود به آتش جهنم بیفتد جهنم خاموش خواهد شد بنابراین قدر دانستن این ایام و کسب معرفت نسبت به امام حسین(ع) انسان را سعادتمند می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات