۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۲۷۲۱۷
حجت الاسلام مومنی:

مطمئن‌ترین و سریع‌ترین مکان برای اجابت دعا حرم امام حسین است

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند مطمئن‌ترین و سریع‌ترین مکان برای اجابت دعا را حرم امام حسین(ع) قرار داده است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در نخستین شب از دهه اول ماه محرم در مهدیه تهران، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: امام حسین(ع) فرزند امیرمومنان علی(ع) است، نسبت به ایشان معرفت پیدا کنید.

وی افزود: منظور از این معرفت شناخت ظاهری نیست چرا که امام حسین(ع) سرالله است بنابراین ما باید به اسراری که در وجود مقدس ایشان قرار دارد معرفت حاصل کنیم.

این استاد حوزه علمیه درخصوص عظمت امام حسین(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: امام حسین(ع) زینت آسمان‎ها و زمین‌ها است؛ اگر ما در کربلا حضور نداشتیم تا امام را یاری کنیم امروز باید با اعمالمان ایشان را یاری و نصرت برسانیم.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه امام حسین(ع) داعی الله و ثارالله است، اظهار داشت: ثارالله تنها منحصر به امام حسین(ع) است.

وی درباره فضائل امام حسین(ع)، عنوان کرد: در زیارت و بکاء بر اباعبدالله الحسین(ع) اسرار بسیاری نهفته است خداوند در خاک کربلا شفا قرار داده در حالی خوردن سایر خاک‌ها برانسان حرام محسوب می‌شود همچنین خداوند مطمئن‌ترین و سریع‌ترین مکان برای اجابت دعا را حرم امام حسین(ع) قرار داده است.

این خطیب مشهور با اشاره به لفظ شریف اباعبدالله، گفت: امام حسین(ع) جان خود را نثار کردند تا عباد از جهالت خارج شوند برهمین اساس ایشان را اباعبدالله نامیدند زیرا حضرت برای بندگان خدا پدری کردند.

وی با بیان اینکه خداوند امام حسین(ع) را گنجبان خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: زیارت امام حسین(ع) انسان را از شقاوت نجات داده و او را به کمال و سعادت سوق می‌دهد چرا که زائران ایشان مشمول دعای حضرت زهرا(س) قرار می‌گیرند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات