۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۷۲۴۲
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

دفاع از سوریه و عراق دفاع از میهن اسلامی ما است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حضور رزمندگان اسلام در سوریه برای مقابله با داعش و گروه‌های تکفیری افزون بر اینکه دفاع از مسلمانان و حرم حضرت زینب(س) است دفاع از میهن اسلامی ما است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح اصفهان، با بیان اینکه رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی به دنبال اشغال کشور و ساقط کردن انقلاب اسلامی بود، گفت: دشمنان فکر می‌کردند نیروهای مسلح ما توان مقابله با آنها را ندارند ولی ارتش و سپاه ما 8 سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند و مانع دستیابی آنها به موفقیت شدند.

در طول تاریخ، اسلام جهاد ابتدایی نداشته است

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به رشادت‌ها و مقاومت‌های نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: به پاس این رشادت‌ها و مقاومت‌ها باید این مقاومت و پیروزی را گرامی‌داشت، هر روز باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم چرا که حتی امروز نیز نیروهای مسلح و شهدا هستند که از کشور در برابر تروریست‌ها و آمریکا دفاع می‌کنند.

امام جمعه اصفهان ایران را تنها کشوری دانست که اهل بیت(ع) در آن حکومت می‌کنند و افزود: جهاد در اسلام بر دو نوع است، یکی جهاد ابتدایی به این معنا که به یک کشور ظالم حمله شود و دیگری جهاد دفاعی است، یعنی مقاومت و دفاع از کشورمان در برابر دشمنان، در طول تاریخ اسلام جهاد ابتدایی وجود نداشته و همه جهادها دفاعی بوده است.

وی با اشاره به وجوب جهاد و دفاع در دین اسلام، اظهار کرد: دفاع از مظلوم یکی از واجبات دینی ما است، مسلمانان با کسی جنگ ندارند و جنگ‌های صدر اسلام و دفاع مقدس هم به منظور دفاع از اسلام و دفع تهاجم دشمنان بوده است، اسلام دین صلح و دوستی است و بنای آن این بوده است که در جهان صلح و امنیت وجود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان حمایت از مظلومان و دشمنی با ظالمان را از وظایف مسلمانان عنوان کرد و گفت: حضور رزمندگان اسلام در سوریه برای مقابله با داعش و گروه‌های تکفیری افزون بر اینکه دفاع از مسلمانان و حرم حضرت زینب(س) است دفاع از میهن اسلامی ما است، اگر مسؤولان نظامی برای مشاوره به سوریه و عراق اعزام نمی‌شدند عراق و سوریه از دست می‌رفتند و مطمئنا پس از این دو کشور هدف داعش و تکفیری‌ها کشور ما بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به توطئه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی، این دشمنی‌ها را تمام ناشدنی دانست و اظهار کرد: در عراق و سوریه ما به استقبال دشمن می‌رویم تا مانع از ورود داعش به کشورمان بشویم. در دوران دفاع مقدس در زمینه تسلیحاتی و ابزارهای جنگی مشکلات بسیاری داشتیم ولی امروزه بدون نیاز به بیگانگان کشور ما به خوبی توانسته است نیازهای خود در زمینه تسلیحات نظامی و دفاعی را برطرف کند و شاهد هستیم آمریکا در هراس از موشک‌های ما است و توانایی موشکی کشور ما را در سوریه به خوبی دیده‌اند.

ترامپ مانند شمر رجزخوانی می‌کند

وی حرف‌های ترامپ در سازمان ملل را جنون آمیز و حاصل دیوانه شدن ترامپ توصیف کرد و گفت: ترامپ همچون شمر که در روز عاشورا رجزخوانی می‌کرد حرف می‌زند ولی ما در عمل خود را اثبات کرده و قدرتمان را به آنها نشان می‌دهیم، علت این جنون و عصبانیت ترامپ آمادگی ما برای دفاع از کشورمان و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: سایه حکیمانه فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب بر سر ملت ما و نیروهای مسلح ما وجود دارد، داشتن چنین فرمانده حکیم و عالم و مدبر، میهن دوستی و استکبار ستیزی عوامل پیشرفت کشور ما هستند، امروز نیز همانند گذشته راه مقاومت را در پیش گرفته‌ایم و با ملت منسجم و مقتدر کنار نیروهای مسلح و رهبری قوی و آگاه مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و به پیروزی خواهیم رسید.

امام جمعه اصفهان سخنان ترامپ در سازمان ملل را غیرقابل قبول برای دیگر کشورها دانست و تصریح کرد: تنها کسی که در سازمان ملل همراه ترامپ بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و صحبت‌های اینها علیه جمهوری اسلامی ایران برای دیگران قابل قبول و باور نبود.

وی شهید حججی و شهدای مدافع حرم را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: دشمنان خیال می‌کنند با تهاجم فرهنگی و توطئه‌های آنان جوانان ما دست از اسلام برداشته‌اند، اگرچه ریزش‌هایی نیز در انقلاب اسلامی وجود داشته است اما شهید حججی ثابت کرد جوانان ما دست از دین برنمی‌دارند و ترس دشمنان از امثال شهید حججی و جوانانی است که تا آخرین قطره خونشان حامی دین و انقلاب اسلامی و کشورشان هستند./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات