۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۳۰۲
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران:

دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای درپی تزلزل خانواده ها است

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران با بیان اینکه یکی از نکات مورد توجه دشمن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها مساله به فساد کشاندن خانواده‌ها است، گفت: آنها قصد متزلزل کردن خانواده و بنیان آن را دارند.
شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه در مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) با حضور بیش از دو هزار نفر جمعیت برگزار شد، گفت: از نکاتی که در زندگی امام حسین(ع) ظهور و بروز بیشتری دارد تربیت فرزندانی است که همگی در راه خداوند تبارک و تعالی ایثار کردند.

وی افزود: اسلام درباره حقوق والدین سفارشات زیادی دارد. حق والدین بر فرزند احترام و اطاعت از آنها است و اینکه حتی به آنها اُف که کمترین حد جسارت است هم نگوید.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه راجع به حقوق فرزند بر والدین، گفت: فرزند از قبل از انعقاد نطفه و پا گذاشتن به عرصه وجود حقوقی بر والدین دارد. از جمله حقوق فرزند بر پدر این است که همسر خوبی برای خود و مادر خوبی برای فرزندانش انتخاب کند.

وی در ادامه ابراز داشت: فرزند ابوبکر که از نزدیکترین یاران امام علی(ع) بود به علت اینکه مادرش از زنان مومن و متدین بود و شخصی بسیار صالح بود امام علی(ع) می‌فرمود او را محمد بن ابی بکر نخوانید و با محمدِ علی او را صدا بزنید.

حجت‌الاسلام حسینی المدنی با اشاره به صالح نبودن همسر حضرت نوح(ع) و عاقبت به خیر نشدن فرزندش، گفت: والدین در به دنیا آمدن فرزندانی مانند علی اصغر و علی اکبر امام حسین(ع) نقش دارند. جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند و اصالت را در انتخاب همسر مورد توجه قرار دهند؛ منظور از اصالت خانوادگی ثروتمند بودن نیست، چه بسا افرادی که به لحاظ مالی شاید توان کم یا معمولی داشته باشند اما بسیار عزتمند هستند.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مورد توجه دشمن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها مساله به فساد کشاندن خانواده‌ها است، ابراز کرد: آنها قصد متزلزل کردن خانواده و بنیان آن را دارند. تعداد سایت‌ها و شبکه‌های مستهجن بیشتر از سایت‌ها و شبکه‌های علمی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: روایت است آنکه خوشبخت است از شکم مادر خوشبخت است و آنکه شقی و بدبخت است از شکم مادر بدبخت است ولی این به آن معنا نیست که انسان بعد از تولد و رسیدن به بلوغ نتواند مسیر حق را شناخته و در آن قدم بگذارد بلکه نقش وراثت در تربیت فرزندان را نشان می‌دهد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام برای والدین از شب ازدواج، لحظه انعقاد نطفه، دوران بارداری دستورهایی در آداب خوردن، آشامیدن و هر عملی که می‌خواهند انجام دهند، دارد، زیرا تمام این اعمال در به دنیا آمدن فرزند سالم و صالح نقش دارد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات