۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۳۳۳
مدیر مدرسه سفیران ولی عصراهواز:

روزمرگی درسی سبب دل زدگی طلاب می شود

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز با اشاره به اینکه طالب علم بودن، خودسازی و تهذیب نفس و خدمت به جامعه دینی و اسلامی سه رکن تشکیل دهنده هویت اصلی طلبه است، گفت: برنامه ریزی درسی و اخلاقی حوزه برای جلوگیری از روزمرگی و دل زدگی طلبه ها ضروری است.
حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت شکل گیری هویت طلبگی در وجود طلبه ها ابراز داشت: شکل گیری چنین هویتی منوط به انگیزه است که از روز اول تحصیل در حوزه تا زمان خدمت به جامعه باید در طلبه وجود داشته باشد.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز اظهار داشت: طالب علم بودن، خودسازی و تهذیب نفس و خدمت به جامعه دینی و اسلامی سه رکن تشکیل دهنده هویت اصلی طلبه است که فقدان هر کدام از آنها مانع از دستیابی به هویت طلبگی خواهد بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تحصیل بدون توجه به معضلات و مشکلات جامعه غیرقابل قبول است، افزود: نمونه های چنین طلبه هایی در تاریخ بی شمار است که بدون تهذیب نفس در لغزشگاه های اخلاقی سقوط کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تأثیر طلبه مهذب بدون پشتوانه علمی بسیار کم است، ادامه داد: خدمت به نظام، انقلاب اسلامی و جامعه که به عنوان هویت یک طلبه باید شناخته شود بدون سه رکن ذکر شده ناشدنی است.

وی با اشاره به اینکه دوری از هویت طلبگی بیشتر در میان طلبه حوزه علمیه قم دیده می شود، خاطرنشان کرد: ده ها هزار طلبه که به مدارج علمی و اخلاقی بسیار خوبی دست یافتند علی رغم نیاز کشور در قم ماندگار شده اند.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز ضرورت برنامه ریزی درسی و اخلاقی حوزه برای جلوگیری از روزمرگی و دل زدگی طلبه ها را خواستار شد.

این مقام مسؤول درباره ادامه تحصیل طلبه ها در دانشگاه ها گفت: مسؤولان حوزه برای حل این مسأله اعتبار خاصی را برای مدرک حوزه قائل شوند، افزون بر آن طلبه هم بداند مدرکی که در حوزه اخذ می کند، معتبر است و نیازی به مدارک دیگر مراکز علمی وجود ندارد./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات