۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۳۴۰
در نخستین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور؛

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در بارگاه منور رضوی برگزار شد

همایش با شکوه «شیرخوارگان حسینی»، یادواره کودک شش ماهه شهید کربلا، مصادف با نخستین جمعه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور در صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش با شکوه «شیرخوارگان حسینی»، یادواره کودک شش ماهه شهید کربلا، صبح امروز، مصادف با نخستین جمعه ماه محرم، همزمان با سراسر کشور در صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام کاردان سخنران ویژه این مراسم به بیان نکاتی پیرامون تربیت فرزندان پرداخت و اظهار کرد: اولین وظیفه پدر و مادر درباره فرزندان، سلامت در ولادت فرزندان است. قرآن کریم برای بیان نحوه درخواست فرزند، آیات ابتدای سوره مریم را مطرح می کند؛ یعنی جایی که زکریای نبی(ع از خدا خواست به او فرزندی عنایت کند تا مایه روشنی چشم او باشد و نسل انبیا باقی بماند. پس فرزندخواهی ما باید هدفمند باشد و البته همین که شما مادرها امروز در این محفل حسینی جمع شده اید، نشانه سلامت در ولادت فرزند شماست.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که وقتی فرزند به دنیا آمد باید تحت تعالیمی‌ قرار بگیرد که هدف پدر مادر از ولادتش را به منصه ظهور برساند. پیامبر اکرم(ص) فرمودند «فرزندان خود را با خصلت محبت نسبت به پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) ادب کنید» و آن چه محبت اهلبیت(ع) را در دل ها زنده نگاه می دارد، قرآن کریم است که زمینه ساز رشد این محبت می شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که قرآن کریم از دعای پیامبران در حق فرزندان شان سخن به میان آورده است، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع)برای فرزندان خود این گونه دعا می کند که «خداوندا! نسل من و فرزندان من را مایه روشنی چشمم قرار بده» و این اتفاق نمی افتد مگر با تربیت صحیح، کسب نان حلال و پاکدامنی و عفاف که امیدوارم شیعه های امیرمؤمنان(ع) با رعایت این نکات سربازانی برای امام زمان(عج) در سراسر‌ عالم تربیت کنند و در زمان ظهور تحویل آن حضرت دهند.

حجت الاسلام کاردان همایش شیرخوارگان حسینی را نمادی برای اعلام این پیام دانست که «لشکر آینده اسلام و امام زمان(عج) همگی آماده دفاع از دین هستند» و افزود: شما مادران گرامی اصل فرزندان تان هستید و اگر زندگی شما بر مبنای محبت به امام حسین(ع) نبود، امروز فرزندان شما در این محفل حضور نداشتند؛ پس قدرخود را بدانید و خودتان را به حضرت زینب(س) و حضرت‌ رباب(س) و بانوانی که در کربلا حضور داشتند بسپارید و از خدا بخواهید که فرزندان شما جزو لشکر بسیار محکم آینده دین باشند.

وی تصریح کرد: یکی از پیام های محفل شما این است که خط دفاع از دین تا ظهور امام زمان(عج) تداوم دارد و هرگز قطع نخواهد شد. ما باید از خدا بخواهیم که به برکت حضور در جوار امام هشتم(ع) جزو پیروان و مدافعان حریم ولایت باقی بمانیم. پیام دیگر این حضور این است ک خدایا ما نخواهیم گذاشت ولی فقیه زمان مان تنها بماند و امیدواریم بتوانیم پرچم اسلام را به امام زمان(عج) تحویل دهیم.

در ادامه این مراسم، گروه سرود نسیم قدر به اجرای سرود مدافعان حرم پرداختند و مداح اهلبیت، حاج احمد واعظی نیز به مدیحه سرایی پرداخت.

گفتنی است، خواندن نذرنامه بخش پایانی همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین روز از محرم سال جاری بود./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات