۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۳۵۸
آیت الله علم الهدی:

اظهارات سخیف ترامپ نشانه استیصال آمریکا در برابر ایران است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان گفت: امروز مردم جهان این عصبانیت آمریکا را به وضوح در اراجیف رییس جمهور این کشور مشاهده کردند و به زودی مرگ آمریکا از این عصبانیت را نیز خواهند دید.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نامگذاری هفته دفاع مقدس فقط برای یادآوری خاطرات آن دوران نیست، بلکه به این مفهوم است که بدانیم همانطور که قیام سیدالشهدا(ع) و فرمایش آن حضرت در روز عاشورا به اصحاب شان که فرمودند «علیکم بالصبر والجهاد» الگوی دفاع مقدس شد، این حادثه نیز الگویی برای ادامه مسیر ماست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون رویش های انقلاب اسلامی، گفت: امثال شهید محسن حججی متولد دهه هفتاد هستند و اصلا دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند و اگر اطلاعاتی راجع به آن دوران دارند، به واسطه دریافت صداها و تصویرهایی بوده که ضبط شده؛ اما آنچنان حماسه آفریدند که دوران دفاع مقدس را در پیش چشمان مردم زنده کردند؛ همانطور که دفاع مقدس کربلا را پیش چشمان انسان زنده می کرد.

وی با تصریح بر این که صبر و مبارزه لازمه پیروی از خط سیدالشهدا(ع) است، افزود: اگر ما برای رفع مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند،  به دنبال ارتباط گیری با دشمن باشیم، باید بدانیم که پیروی از سیدالشهدا(ع) بدون جهاد و مقاومت میسر نمی شود و کسی که کاری با یزیدیان زمان، یعنی استکبار جهانی و اضناب آن ندارد و فقط روضه خوانی برای سیدالشهدا(ع) را می شناسد، حق ندارد خود را به امام حسین(ع) نسبت دهد؛ چون کسانی که سیدالشهدا(ع) را در روز عاشورا تنها گذاشتند نیز بر مظلومیت ایشان اشک ریخته بودند و حتی عمر بن سعد نیز برای آن حضرت گریه کرده بود.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: امروز عرصه مانور این فرمایش سیدالشهدا(ع) است که فرمودند «علیکم بالصّبر والجهاد» و هرکس از این مانور فاصله داشته باشد، نمی تواند خود را حسینی قلمداد کند. صبر و جهادی که سیدالشهدا(ع) امت را به آن دعوت کردند، هم در آن زمان دشمن را به استیصال کشاند و هم امروز همان استیصال را برای دشمن ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: در خط اقتدا به سیدالشهدا(ع) از روزی که امام بزرگوار ما اعلام فرمودند که «ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است» انقلاب اسلامی به جایی رسیده که دشمن را عصبانی و مستأصل کرده است.

وی تصریح کرد: اراجیفی که رییس جمهور ابله آمریکا در سازمان ملل متحد بر زبان جاری ساخت، نشانه همان عصبانیت و استیصال است. امروز که قهرمانان نظام ما، عرصه عراق و سوریه را بر آمریکا و قاتلان تکفیری که ریشه خود را آمریکا و صهیونیست می گیرند، تنگ کرده اند، عصبانیت دشمن به گونه ای است که نمی داند چه عکس العملی نشان دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: 36 سال پیش شهید بهشتی فرمود «ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر.» امروز مردم جهان این عصبانیت آمریکا را به وضوح در اراجیف رییس جمهور این کشور مشاهده کردند و عنقریب مرگ آمریکا از این عصبانیت را نیز خواهند دید.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن تأکید مجدد بر استیصال و درماندگی دولت ایالات متحده آمریکا در مواجهه به سیاست های جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اگر ما در برابر تحریم های آمریکا ایستادگی کنیم و مسؤولان ما نسخه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب را باور کنند و به درون کشور متکی باشند، این تحریم ها خود آمریکا را بیچاره خواهد کرد؛ چرا که آمریکا بازار 80 میلیونی ایران را به روی سایر کشورها بسته است.

وی در پایان با اشاره به موفقیت های نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: این موفقیت ها نتیجه همان جمله سیدالشهدا(ع) است که فرمود «علیکم بالصّبر والجهاد» و اگر با اقتدار به این راهبرد ادامه دهیم، عزت روزافزون خواهیم داشت./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات