۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۴۳۹
نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد:

والدین معلم اول مکتب شهادت هستند

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد شهدا را دانش‌آموخته مکتب علم دانست و گفت: در روز قیامت خون شهید همسنگ با مرکب عالم است و شهید حججی‌ها در کنار این مکتب به مقام شهادت رسیدند که معلم اول این مکتب، والدین هستند.
حجت الاسالم حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که امروز در مدرسه محل تحصیل شهید حججی، هنرستان شهدای فرهنگی نجف‌آباد با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، گفت: تقارن سه مناسبت ماه مهر، محرم و هفته دفاع مقدس این پیام را دارد که رسیدن به درجه ایثار و شهادت نیازمند تعلیم در مکتب حسینی است.

وی با اشاره به سوره والفجر که در شأن امام حسین(ع) نازل شده است، افزود: این سوره دو طرف سکه وجودی انسان را معرفی می‌کند که انسان در سایه جهاد و مقاومت، علم و عمل از چاه دنیا به اوج عزت و شرف می‌رسد و کربلا نمایش پرواز این عزت و شرف است که حتی برای طفل 6ماهه، برده و آزاده یکسان است که هر که الهی شد این‌گونه پذیرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: این دنیا با همه عظمتش کوچک‌تر از آن است که مزد و زینت انسان شود « إِنَّا جَعَلْنا ما عَلَى الْأَرْضِ زينَةً لَها»  و حیات طیبه تنها در سایه علم و عمل است و این‌گونه نشست‌ها برای گرامیداشت جایگاه علم، عالم است که انسان در هر موقعیت و جایگاهی باشد جهادگر است؛ جهاد علمی، اقتصادی، جهاد اکبر، کبیر و اصغر و ما در این دنیا کاری به‌غیراز جهاد نداریم.

وی شهدا را دانش‌آموخته مکتب علم بیان کرد و ادامه داد: در روز قیامت خون شهید همسنگ با مرکب عالم است و شهید حججی‌ها در کنار این مکتب به مقام شهادت رسیدند که معلم اول این مکتب، والدین هستند و ارتباطی قوی که باید بین والدین و آموزش‌وپرورش وجود داشته باشد که در سایه چنین مکتبی، هر روز شاهد وجود چنین شهدایی خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد وجود چنین جوانانی را برتر از امت زمان پیامبر عنوان کرد و افزود: چنین نسل پاکی که با وجود تمام تهاجمات فرهنگی دشمن، این‌گونه مخلصانه و عاشقانه و این‌گونه مقاوم انتخاب می‌کنند و حجت خدا می‌شوند، برتر از جوانان دوران پیامبر هستند.

وی جهادی عمل کردن را وظیفه امروز همه مسؤولان در برابر خون شهدا برشمرد و گفت: تلفیق مناسبت‌های قمری و شمسی در این ماه این پیام را دارد که نتیجه کار جهادی جوانان است که یک نفرشان به کل عالم می‌ارزد که چنین در این عصر و زمان، با خون پاک خود جهانی را به تکاپو انداخت.

حجت‌الاسلام حسناتی در پایان خواستار توجه جدی‌تر مسؤولین به وضعیت فضای آموزشی شهرستان شد و ادامه داد: این شهرستان در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن به آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و هست و خودش را در راستای نظام و انقلاب مقید می‌دانسته و هست ولی متأسفانه برخی کم‌لطفی ها باعث شده که اکنون این شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه باشد و حدود 55 مدرسه این شهرستان دو نوبته در حال فعالیت هستند که رفع این مشکل توجه جدی‌تر مسؤولان را می‌طلبد./1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات