۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۴۵۸
آیت الله جاودان مطرح کرد؛

امام حسین چراغ هدایت برای همه زمان‌ها و مکان‌ها

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدف از رسالت انبیای الهی دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی است، گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه زمان‌ها و مکان‌ها به شمار می‌رود.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه، جمعه شب در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسین(ع) در حسینه شیخ زاهد(ره) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای رسیدن به مقصد انسان نیاز به وسیله و راهنما دارد.

وی افزود: هدف از رسالت انبیای الهی دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی است و امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات برای همه زمان‌ها و مکان‌ها به شمار می‌رود.

آیت الله جاودان با بیان اینکه امام حسین(ع) در مسیر هدایت مرتفع کننده موانع طاعت الهی است، ابراز کرد: گریه بر امام حسین(ع) آثار و برکات فراوانی دارد در روایات بسیار آمده که گریه و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) گناهان بزرگ و کوچک انسان را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه درخصوص فضائل زیارت قبر مطهر امام حسین(ع)، گفت: زائر امام حسین(ع) با هر گام و قدمی که برای زیارت اربابش برمی‌دارد نه تنها گناهان او مورد آمرزش قرار می‌گیرد بله ثواب حج عمره برای او ثبت می‌شود.

وی افزود: معرفت به امام حسین(ع) انسان را به بالاترین مراتب انسانیت هدایت می‌کند و انسان را از بند زنجیر و اسارت دنیا رها می‌سازد.

آیت الله جاودان با تاکید براینکه انسان باید مراقب زبان و کلام خود باشد، اظهار داشت: عبادت و اعمال انسان زمانی قبول می‌شود که اعمال خود را براساس آگاهی و بصیرت انجام دهد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه امام حسین(ع) اسلام را حفظ کردند، گفت: سیاه پوشیدن و گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و ما باید قدر این مجالس را بدانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: محرم ماه اندوه، حزن و عزای اهل بیت(ع) و محبان آنان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات