۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۲۷۴۷۸
حجت الاسلام بیگدلی:

تداوم وضع ناگوار فرهنگی کشور خطر آفرین است

سخنران دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: متأسفانه مسؤولان و رسانه ها فقط یک هفته از امر به معروف صحبت می کنند و در طول سال آن را به فراموشی می سپارند.
حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زین العابدین بیگدلی، امروز در سخنرانی دهه محرم در دفتر مقام معظم رهبری در قم، با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران اظهار داشت: خداوند می فرماید که باید در هر قومی یک گروه باشند که مردم را دعوت به خیر کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنند و این گروه از مفلحان خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور ادامه این روند را سبب افول جامعه و شکست انقلاب اسلامی دانست و افزود: این که مقام معظم رهبری امر و به معروف و نهی از منکر را واجب فراموش شده می نامند به این خاطر است که مسؤولان و رسانه ها فقط در یک هفته از ضرورت امر به معروف صحبت می کنند ولی در طول سال آن را فراموش می کنند و اصلا یادی از این واجب نمی شود.

وی با اشاره به معنای معروف و منکر اظهار داشت: معروف از معرفت و شناخت گرفته شده است و به این معنی که هر عملی که از طرف دو حجت الهی که عقل و شرع است مورد تأیید و امضاء قرار بگیرد معروف است و اگر این دو حجت عملی را امضاء نکنند منکر خواهد بود، از این رو تمام واجبات شرعی معروف محسوب می شوند و تمام معاصی و گناهان منکر هستند.

حجتالاسلام بیگدلی در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند که تمام واجبات نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره نسبت به دریا است؛ یعنی جهاد هم که این قدر جایگاه والایی دارد و خداوند به اولیاء خاص خود می دهد در برابر امر به معروف و نهی از منکر ناچیز است.

وی افزود: از امام باقر(ع) نقل شده است که در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر فرمودند « امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای با عظمت و سنگ بنای تمام واجبات است و به برکت امر به معروف و نهی از منکر حلال خداوند در جامعه معلوم می شود، امنیت در جامعه بر قرار می شود و دشمن از آن جامعه مأیوس می شود».

استاد حوزه علمیه با بیان این که باید در جامعه اسلامی ما بیشتر از این به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود، گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام بر علیه یزید امر به معروف و نهی از منکر بود و ما هم باید حسینی عمل کنیم و این فریضه فراموش شده را در جامعه احیاء کنیم./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات