داشتن نقشه راه مهمترین معیار در شکل گیری هویت طلبگی است

حجت الاسلام غلامرضا خسروی فر، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره هویت طلبگی اظهار داشت: انسان در مسیر حرکت باید نقشه راه از پیش تعیین شده ای داشته باشد تا با شناخت و آگاهی گام بردارد در غیر آن صورت به هدف اصلی نخواهد رسید.
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول ادامه داد: طلبه هم باید به هنگام تحصیل در حوزه نقشه راهی وضع کند و هدف از تحصیل حوزوی، دروس طی شده، علل حضور در حوزه را برای خود بیان و مشخص کند.
این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: طلبه باید متوجه شود که آیا فضای داخل و خارج از حوزه توان کمک در شکل گیری هویت طلبگی را دارد یا خیر؟.
حجت الاسلام خسروی گفت: مهمترین معیار در شکل گیری هویت طلبگی داشتن نقشه راه و تبیین هدف از تحصیل در حوزه است.
وی با بیان اینکه طلبه برای کسب هویت طلبگی باید در مسیر علمی و اخلاقی گام بردارد، افزود: کاشتن هویت طلبگی و تبیین اهداف تحصیل در حوزه باید از سوی اساتید بیان شود و متأسفانه گرایش حوزه های علمیه به مدرک گرایی معضلی در این راه است.
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به اینکه اشتغال طلبه به بحث و درس تنها انگیزه گذراندن واحدهای درسی را در ذهن نهادینه می کند، ابراز داشت: با چنین کارهایی عملا فرصت تفکر درباره اهداف طلبگی سلب می شود و بهترین راه حل آن است که طلبه از جنبه آموزشی به پژوهش محوری روی آورد تا بیشتر با فلسفه حضور در حوزه آشنا شود./9456/ت302/ب1