۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۵۷۴
استاد حوزه علیمه خواهران:

رکن موفقیت خانواده در اسلام عمل بر محور دین است

استاد حوزه علیمه خواهران ریشه مشکلات جامعه را ضعف ایمان مردم در عرصه های مختلف ارزیابی کرد و عمل بر محور دین را رکن موفقیت خانواده برشمرد.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رابودان، استاد حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) در محفل عزای امام حسین(ع) با بیان این که مشکلات کنونی جامعه ریشه در ضعف ایمانی مردم دارد، گفت: نشر معارف دینی و اطلاع رسانی احکام اسلامی تنها رسالت مادران نیست بلکه بانوانی که هنوز ازدواج نکرده و به مقام مادری نرسیده اند نیز می توانند با ترویج معارف دینی در امر تربیت مؤثر باشند.

وی با اشاره به این که خانواده موفق از نظر اسلامی خانواده ای است که دینداری بیشتری داشته باشد و بتواند فرزندانی مؤمن و دیندار تربیت کند، افزود: متأسفانه در جامعه امروز ملاک موفقیت خانواده ها در تأمین رفاه بیشتر برای فرزندان است در حالی که این  نگرش به هیچ وجه یک نگرش اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که ماه محرم بهترین فرصت برای یادگیری معارف دینی است، تصریح کرد: گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) آرزوی هر شیعه مؤمنی است اما اگر گریه بر امام حسین(ع) همراه با شناخت و معرفت امام نباشد فایده ای نخواهد داشت.

خانم رابودان با شرح فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) ادامه داد: دعای مکارم الاخلاق تنها یک دعا نیست بلکه سلاح امام سجاد(ع) برای افشاگری علیه طاغوت های زمان و مقابله با آنها است و امام سجاد(ع) نخستین فراز از این دعا را با ذکر صلوات شروع کرده و از خداوند طلب ایمان کامل دارند.

وی افزود: امام سجاد(ع) به این علت این دعا را با صلوات آغاز می کنند که صلوات دعای مستجاب است و کسی که می خواهد دعایش مستجاب شود باید ابتدا و انتهای دعای خود را مزین به ذکر صلوات کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امام سجاد (ع) در دعای مکارم اخلاق به ما می آموزند که نباید از خداوند دعاهای نابجا و ناممکن داشته باشیم، گفت: روزی شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و دعای او این بود که خداوندا مرا دچار ابتلا و آزمایش نکن که امام صادق(ع) فرمودند این دعا صحیح نبوده و مستجاب نمی شود به جای این، دعا کن که خداوند تو را در ابتلا سر بلند و پیروز کند.

خانم رابودان اظهار داشت: رشد و کمال انسان در ابتلا است همانظور که امام حسین(ع) با ابتلا و مصایبی که در کربلا بر ایشان وارد شد به مقام نفس المطمئنه رسیدند.

وی افزود: باید دقت کرد که رشد و کمال در اسلام به وسیله امتحان و آزمایش محقق شده و خانواده ای از نظر دینی در امر تربیت فرزندان خود موفق هستند که بتوانند بر محور انس با قرآن و انس با کتب معارفی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فرزندان خود را با معارف اسلامی آشنا کرده و منابع اسلامی را در میان فرزندان جوان خود از مهجوریت خارج کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات