۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۶۴۳
حجت الاسلام مومنی:

عدم تبعیت از ولایت عامل اصلی انحراف جامعه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) کامل‌ترین الگو برای انسان‌ها هستند، گفت: اگر در جامعه‌ای نور ولایت کمرنگ شوند آن جامعه مستعد انواع بلا و انحراف‌ها می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شوگواری سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در مسجد الهادی برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) به دنبال تحول فرهنگی در جامعه آن زمان بود.

وی در ادامه مهمترین ویژگی جامعه آن دوران را در جابجایی معروف و منکر دانست و عنوان کرد: در جامعه آن روز معروف جای خود را به منکر و منکر به معروف داده بود برهمین اساس مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای نور ولایت کمرنگ شوند آن جامعه مستعد انواع بلا و انحراف‌ها می‌شود، بیان داشت: انسان برای آنکه در زندگی دنیوی پیشرفت داشته باشد نیاز به الگوی مناسب و برنامه جامع و کامل دارد بنابراین جامع‌ترین برنامه را باید از قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) کسب کرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کتاب امالی مرحوم شیخ صدوق، گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند: اگر می‌خواهید با تقوا‌ترین مردم باشید، به واجبات الهی عمل کنید، راس همه واجبات نماز است؛ نماز اول وقت انسان را از منکر باز داشته و تاثیر فراوانی در زندگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) می‌فرمایند: غنی‌ترین مردم کسانی هستند که به مقدرات الهی راضی می‌شوند؛ هر نوع زیاده خواهی انسان را از رسیدن به واقع باز می‌دارد. انسان هرگز نباید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کند.

حجت الاسلام مومنی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت فرمودند: از حرام الهی چشم بپوش؛ انسان زمانی که اعضا و جوارحش در مقابل گناه قرار گرفت باید سریع خود را از موقعیت گناه دور کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات