۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۲۷۷۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تبلیغ عملی بهترین شیوه ترویج آموزه های دینی و معارف شیعی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بهترین شیوه تبلیغ آموزه‌های دینی و معارف شیعی را تبلیغ عمل‌گرا دانست و گفت: تبلیغ تنها در منابر و محافل عزاداری و سوگواری خلاصه نمی‌شود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همایش طلایه داران تبلیغ امروز با حضور مبلغان اعزامی، علما، فضلا، روحانیان و دست اندرکاران امر تبلیغ  شهرستان مراغه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در این همایش با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم اظهار داشت: این روزها بهترین فرصت برای تبلیغ و شناساندن سیره ائمه اطهار علیهم السلام و مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی با بیان این‌که تبلیغ تنها در منابر و محافل عزاداری و سوگواری خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه‌ رفتار، گفتار و منش روحانیان و مبلغان اعزامی نوعی تبلیغ سبک زندگی اسلامی است، از این رو بایستی نهایت تلاش خود را داشته باشید که گفتارتان با اعمالی که دارید، همخوانی داشته باشد.
امام جمعه مراغه بهترین شیوه تبلیغ آموزه‌های دینی و معارف شیعی را تبلیغ عمل‌گرا دانست و افزود: امروزه مردم دین خود را شیوه زندگی روحانیان می‌شناسند، ما مخالفت ارتقای سطح رفاهی روحانیت نیستیم، اما نباید به گونه‌ای باشد که مردم احساس دوری و بیگانگی با مبلغ اعزامی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: روحانیونی که برای تبلیغ در مجالس سوگواری حاضر می‌شوند؛ سعی کنند مباحث مورد نظر را با مطالعه، مستند و تحقیق تبیین کنند و به مقابله با برخی خرافه‌گرایی و بدعت‌گذاری های نابجا بروند، چراکه دشمنان برای ایجاد انحراف در آئین های عزاداری به دنبال نفوذ باورهای غلط در خصوص نهضت عاشورا هستند.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: از این ایام نهایت استفاده را داشته باشید تا مردم نسبت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت،به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) معرفت کافی داشته باشند و در نهایت با اخلاص در مجالس عزاداری حضور یابند.
وی با تأکید بر پرهیز از حرف های نسنجیده و خرافی گفت: پیام عزت، آزادگی . ایثار حضرت سیدالشهدا و یاران با وفایش به قدری زیبا و همه فهم است که دیگر جایی برای بیان برخی مسائل که در هیچ یک از مستندات تاریخی و روایی نیامده، وجود ندارد، سعی کنید مردم بیش از گذشته با مرام و مسلک مکتب حسینی آشنا شوند./935/پ
۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات