۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۲۷۸۸۴
فضل الله:

ظلم و ستم فردی و اجتماعی در اردوگاه یاران امام حسین جایی ندارد

امام جمعه بیروت گفت: ظلم و ستم فردی و اجتماعی در اردوگاه یاران امام حسین جایی ندارد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مجلس عاشورایی که در سالن حضرت زهرا(س) منطقه حاره حریک برگزار شد، گفت: عاطفه و احساسات ضامن استمرار نهضت عاشورا و ورود آن به دل و جان به شمار می آید و بر این اساس بر لزوم اظهار حزن و اندوه در این روزها تأکید داریم.

وی افزود: ما بارها عدم غلو در تعابیر این احساسات را خواستار شده ایم چرا که این مساله هیچ پایه و اساس شرعی ندارد و عاشورا برای انجماد زندگی نیست بلکه سبب پویایی حیات می شود.

این روحانی لبنانی خاطرنشان ساخت: اندیشه عاشورا سبب بنای شخصیت بیدار می شود، عامل وحدت اسلامی است، شخصیت انسانی را می سازد و سبب پیوند عاطفه و احساس می شود.

وی بر لزوم آشنایی با شخصیت حضرت اباعبدالله(ع) تأکید کرد و ادامه داد: عشق و پایبندی به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) باید در پایبندی ما به اسلام نمایان شود. اهداف و دلایل نهضت عاشورا و رهبر آن کاملا از مذهبی گرایی و طایفه گرایی به دور است و ایشان در وجدان همه مسلمانان حضور دارد.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد که در شعارهای کربلا هیچ تنش مذهبی دیده نمی شود بلکه اهداف آن سرشار از مبارزه با طاغوت و انحراف است و کاملا در خط اصلاح امت رسول الله قرار دارد. گرچه این نهضت، یزید را هدف قرار داد اما این مساله نیز در راستای مصالح مسلمانان قرار داشت زیرا یزید با ارزش های اسلامی به دور بود.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) با این نهضت به مسلمانان درس داد تا در برابر باطل و ظلم و فساد سکوت نکنند و اگر سکوت کنیم قربانی ظلم شده و فساد در جامعه گسترش می یابد. حضرت اباعبدالله(ع) می خواهد مشروعیت حاکم ظالم و فاسد را رد کنیم و ترک کننده امر به معروف و نهی از منکر نباشیم.

امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه پیروان حسین(ع) نباید نسبت به انحراف بی تفاوت باشند، گفت: کسی به نهضت حسینی وفادار است که نسبت به حق و عدالت و مصالح مردم غیرت داشته باشد و در برابر باطل بایستد. ما باید در عملکرد خود و جامعه بنگریم و ببینیم عاشورا چه تغییر در ما ایجاد کرده و آیا در برابر فساد و انحراف ایستاده ایم.

فضل الله در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد که در اردوگاه یاران حسین(ع) هیچ جایی برای ظلم و ستم فردی و اجتماعی نیست و باید در برابر ظلم و فساد در زمینه های مختلف ایستادگی کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات