۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۲۷۸۸۸
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

تجملات زندگی انسان ها را به خطر انداخته است

حجت اسلام موسوی با اشاره به این که تجملات زندگی انسان ها را به خطر انداخته است، گفت: تجمل گرایی با سیره اهل بیت ناسازگاری دارد؛ زیرا تجملات زندگی انسان ها را روبه نابودی می کشاند.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) امشب در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: پول زیاد داشتن، انسان را به سمت مسؤولیت های سنگین می برد.

وی افزود: انسان های بزرگی در دنیا به خاطر دنیا طلبی و روی آوردن به مال و ثروت خود را از راه خدا دور می کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حکومت عثمان آبروی اسلام را برد، بیان داشت: حکومت عثمان با نام اسلام، در قصر خود چنان خوشگذران و ولخرج بود که دیگر اسم او را اسلام نمی شود گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در زمان عثمان، معاویه حمایت شد و با نام عثمان و پول های او جانشین عثمان شده و توانست بر کشور خود حکومت کند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که شهرسازی اسلامی یکی از نمونه های سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: اگر شهرمان ساختمان های خوبی داشته باشد سبب گسترش اقتصادی اسلام است.

وی تصریح کرد: نداشتن تجملات و سبک زندگی اسلامی را از امام خمینی(ره) یاد بگیریم، زیرا کسانی که از خارج به ایران آمده بودند تصریح کردند که بهترین جای ایران، خانه امام بود که زیبا و دور از تجملات است.

حجت اسلام موسوی با اشاره به این که تجملات زندگی انسان ها را به خطر انداخته است، گفت: تجمل گرایی با سیره اهل بیت ناسازگاری دارد زیرا تجملات زندگی انسان ها را روبه نابودی می کشاند.

عضو هیأت علمی امام خمینی اظهار داشت: بصیرت و آگاهی انسان را از بسیاری مسائل منفی در کشور حفظ می کند و بهتر می تواند مسائل کشور را تجزیه و تحلیل کند.

وی با اشاره به این که در داستان کربلا، بسیاری از افراد امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، خاطرنشان کرد: یکی از صفات بارز سیدالشهدا این است که این امام رئوف، مظلوم بودند و در بدترین شکل ممکن شهیدش کردند.

وی در پایان گفت: عزدارای زمانی برای انسان ها فایده دارد که افراد با زندگی امام حسین(ع) آشنا شوند و زندگی خود را براساس رهنمود های اهل بیت بسازند./9707/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات