۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۲۸۰۶۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

تعطیلی امر به معروف جامعه را از برکات وحی محروم می کند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه از رواج تساهل و تسامح و کم توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در آستان مقدس حضرت مصعومه(س) با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند اگر سه چیز در نظر انسان بزرگ شد هیبت سه چیز در نظر او می شکند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند اگر هیبت دنیا در نظر انسان بزرگ شد، هیبت اسلام در نظر او می شکند و به همین دلیل امام حسین(ع) می فرمایند اینطور نباشد که دنیا در نظر شما بزرگ شود بلکه باید عظمت خالق در چشم شما بزرگ باشد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: به همین دلیل است که امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند که داغ علی اکبر و داغ علی اصغر در نظر من آسان است؛ چون عظمت خداوند در چشم امام حسین(ع) بزرگ بود و حضرت زینب(س) نیز به همین دلیل در مجلس ابن زیاد فرمود که در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: ولایت و رضایت الهی سختی ها را در نظر انسان آسان می کند همانطور که  تحمل عظیم ترین مصایب در روز عاشورا بر اهل بیت(ع) و اصحاب کربلا آسان بود.

وی افزود: اگر در یک جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شده و برای مردم انجام منکرات و ترک معروفات تفاوتی نداشته باشد مردم از برکت وحی محروم می شوند و یکی از هشداری های امام حسین(ع) در روز عاشورا همین مسأله بود. در جامعه امروز نیز نسبت به منکرات بی تفاوت شده ایم و تساهل، سستی و بی تفاوتی نسبت به گناه و عادی شدن گناه از ویژگی های جامعه امروزی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: همچنین حضرت رسول(ص) می فرمایند در جامعه ای که مردم به سب، ناسزاگویی و تهمت و توهین نسبت به یکدیگر بپردازند و حرمت یکدیگر را بشکنند ارزش آن جامعه در نزد خدا کم می شود.

وی افزود: امام حسین(ع)نسبت به مسأله دنیا و دنیا پرستی تأکید داشته و فرمودند شکم های شما از لقمه حرام پر شده به همین دلیل توفقیات از شما سلب شده، فهم حق برای شما دشوار شده، انجام جرم  و جنایات برای شما آسان شده و لذت عبادت را از دست داده اید؛ بنابراین اگر می خواهیم از یاران امام حسین(ع) و از کسانی باشیم که لبیک ایشان را پاسخ گفته باشیم  باید از دنیا پرستی با رویکرد حرام خواری دوری کنیم./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات