۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۸۱۶۵
امام جمعه لاریجان مطرح کرد؛

ضرورت انتقال پیام حماسه عاشورا به آحاد جامعه

امام جمعه لاریجان گفت: مردم به مجلس عزاداری محرم دعوت می شوند تا ندای امام حسین(ع) و تمام پیام ها و عقلانیت نهفته در جریان کربلا را بشنوند و در قلوب آنها اثرگذاری داشته باشد که برکات ارزنده ای در آن وجود دارد.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حمیدرضا شکری، امام جمعه لاریجان شب گذشته در مراسم عزاداری ماه محرم که در بخش لاریجان برگزار شد اظهار داشت: این عزاداری ها در احیای معنویت در جامعه سهم به سزایی را  ایفا می کند که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان می تواند بر قلوب ما اثر بگذارد و زنگارها را از دل انسانها پاک کند و اجازه قساوت را به آنها ندهد.

امام جمعه لاریجان تصریح کرد: آن چیزی که دلهای سنگ شده را نرم می کند و ارزشهای اسلامی را در قلوب انسان مستحکم می کند ماه محرم و اقامه عزا برای سیدالشهداء (ع) است.

حجت الاسلام شکری افزود: این سرمایه ارزشمند را گرامی بداریم و خدایی ناکرده با آن بازی نکنیم که ضرورت دارد نسبت به حفظ حرمت ها اهتمام ویژه و شایسته ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم دعوت می شوند تا ندای امام حسین(ع) و تمام پیام ها و عقلانیت نهفته در جریان کربلا را بشنوند و در قلوب آنها اثرگذاری داشته باشد که برکات ارزنده ای در آن وجود دارد.

امام جمعه لاریجان خاطرنشان کرد: این پیام نسل به نسل منتقل شود تا نسل های ما تربیت شده و بزرگ شده با ارزشهای محرم باشند که در زندگی آنان نقش بسزایی ایفا می کند.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: دفاع مقدس چنان زهر چشمی از دشمن که از همه جا به او کمک می رسید گرفت که دیگر کسی جرأت نکند نسبت به این ملت و جغرافیای ایران حتی به اندازه بند انگشتی نگاه چپ کند.

وی در پایان بر ضرورت بهره گیری از ابعاد حماسه عاشورایی سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است از این ایام بهره گیری شایسته ای در مسیر تعالی  تکامل خود داشته باشیم.

گفتنی است؛ ویژه برنامه های عزاداری ماه محرم در شهرها و بخش های شهرستان آمل باشکوه خاصی برگزار می شود./1314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات