۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۲۲۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

انقلاب اسلامی برآیندی از نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: انقلاب اسلامی ما برآیندی از عاشورا و نسخه ای از قیام اباعبدالله(ع) است، اگر ما غیر از این اعتقاد را داشته باشیم عاشورا، قیام امام و انقلاب اسلامی را نشناخته ایم.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار با مدیر و کارکنان دانشگاه ایلام ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: عاشورا دانشگاه بزرگ انسان سازی است.

وی افزود: مفاهیم و ارزش های بزرگ قیام عاشورا باید در دانشگاه ها به صورت تخصصی تبیین شود و دانشجویان و اساتید اهتمام ویژه ای به این مساله داشته باشند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما برآیندی از عاشورا و نسخه ای از قیام ابا عبدالله(ع) است اگر ما غیر از این اعتقاد داشته باشیم نه عاشورا، نه قیام امام و نه انقلاب اسلامی را شناخته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دانشگاه و حوزه از نهاد های بسیار مهم در خط مقدم آموزش و پاسخگویی به شبهات هستند که می طلبد این نهاد های مقدس برنامه های متنوعی برای پاسخگویی و تبیین ارزش ها و معارف اسلامی ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: یکی از مسائلی که باید در اولویت قرار گیرد انتقال مفاهیم و دلایل بزرگ نهضت امام حسین(ع) و همچنین دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز حوزه و دانشگاه را هدف قرار داده اند، گفت: نفوذ فرهنگی یکی از خطرات بسیار جدی است که متاسفانه امروز در دانشگاه ها دیده می شود و هدفی جز جدا کردن جوانان از ارزش های اسلامی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با نفوذ دشمن بصریت افزایی است که دانشگاه ها باید با برگزاری دوره های متعدد معرفت و بصیرت را در بین دانشجویان افزایش دهند تا نقشه های دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: همه ما مسؤول هستیم، چه ائمه جمعه چه فرمانداران چه دانشگاهیان و حوزویان همه ما موظف هستیم که دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم؛ زیرا این میراث بزرگ امام و شهیدان انقلاب است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات