۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۸۲۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شعر شاعر هم‌وزن جهاد مجاهد فی سبیل الله است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت خطیر شاعران و هنرمندان، گفت: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام شعر یک شاعر هم‌وزن جهاد مجاهد فی سبیل الله است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در محفل شعرخوانی دفاع مقدس که به همت حوزه هنری خراسان شمالی و با حضور شاعران استانی برگزار شد، با اشاره به رسالت خطیر شعرا، اظهار کرد: رسالت و مسؤولیت شاعران هم‌وزن مجاهدان فی سبیل الله است.

وی افزود: شاعری در محضر پیامبر اکرم شعری خواند، رسول گرامی اسلام خطاب به او فرمود: می‌دانی که ارزش این شعر تو کمتر از ضربه شمشیر مجاهد در راه خدا نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) شعر یک شاعر را هم‌وزن جهاد مجاهدان قلمداد کرده است، خاطرنشان کرد: افضل الجهاد و بهترین مجاهدت این است که انسان در مقابل ستمگران بایستد و رسواگر ظالمان و یاور مظلومان باشد که این رسالت شعر و شاعران است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور شاعران جوان و مسن در کنار هم در این محفل شعرخوانی، اظهار کرد: هدف دشمن گسست نسل‌ها است؛ اما حضور شاعران جوان و مسن در کنار هم نشان می‌دهد که دشمن نتوانسته است به این هدف خود برسد.

وی تصریح کرد: باید این همراهی و همدلی و ترکیب زیبا تداوم یابد تا در کنار پخته‌های کار، جوانان آماده‌به‌کار خود را نشان داده و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عشق خاصیت اتحاد و تجمع داشته و پراکنده‌ها را به وحدت می‌رساند، اضافه کرد: شعر شاعر هم باید دل‌های پراکنده را به یک نقطه وصل کند که این همان عشق و عرفان و معرفت است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اشراق معرفت و عرفان در شعر با چاشنی اخلاق غوغا می‌کند، انقلاب خلق کرده و منشأ اثر می‌شود.

گفتنی است، در این آیین شماری از شاعران آیینی و انقلابی اشعار خود پیرامون دفاع مقدس و ارزش‌های انقلابی و اسلامی را قرائت کردند.

همچنین در این مراسم از استاد حاج داراب بدخشان، شاعر شعر آیینی و پدر شهید درخشان تجلیل به عمل آمد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات