۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۸۲۴۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

مهم ترین ویژگی نیروهای مسلح ایران ایمان و اعتقاد است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار فرماندهان و معاونان دانشگده افسری امام امیرالمؤمنین(ع) گفت: مهم ترین ویژگی نیروهای مسلح ایران در جهان، ایمان و اعتقاد آنهاست.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با فرماندهان و معاونان دانشگده افسری امام امیرالمؤمنین (ع) ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: 8 سال دفاع مقدس به واسطه زنده نگاه داشتن محرم و قیام اباعبدالله الحسین (ع) رقم خورد و ما باید به بهانه این ایام روحیه رشادت، شهامت و شهادت طلبی را در جامعه تقویت کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شهید حججی را ثمره تربیت صحیح دینی دانست و گفت: باید اجازه دهیم مردم در آزادی کامل شبهات خود را مطرح کنند و با پاسخ به شبهات آنها در جهت تقویت بنیه دینی و اعتقادی آنها تلاش کنیم.

وی با اشاره به ویژگیهای شهید مدرس گفت: نداشتن ترس و طمع لازمه یک مسلمان مبارز است و ضرورت داشتن این ویژگی ها در نیروهای نظامی بیشتر احساس می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: آموختن فنون رزمی و نظامی به افسران امری ضروری است، لیکن آنچه نیروهای نظامی ایران را از نظامیان جهان متمایز می کند، ایمان و اعتقاد آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: پس از حمله صدام به ایران هیچ کدام از بسیجیان ما دوره های نظامی ندیده بودند و از نظر تجهیزات نیز بسیار در مضیقه بودیم اما آنچه باعث عقب راندن دشمن و ایستادگی جوانان بود، ایمان و اعتقادشان بود.

وی به جایگاه رفیع نیروهای نظامی در کشور اشاره و در تأیید آن به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) استناد کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند: "الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلّا بِهِم" سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و راه امنيّت اند و كار مردم، جز به آنان استوار نمي شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: استکبار جهانی برای نزدیک شدن به ایران تلاشهای بسیار کرده و از جمله آنها حمله به افغانستان، عراق و سوریه است، این ساده لوحی است که بگوییم جنگ سوریه به ما ربطی ندارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: به فرض اینکه جنگ در سوریه ربطی به ایران هم نداشته باشد، ما به استناد آیه "وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا ۖ فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَىٰ فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّىٰ تَفِيءَ إِلَىٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِن فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ" و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد و اگر [باز] يكى از آن دو بر ديگرى تعدى كرد با آن [طايفه‏ اى] كه تعدى مى ‏كند بجنگيد تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت ميان آنها را دادگرانه سازش دهيد و عدالت كنيد، ما موظف به دفاع از مظلوم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در جواب برخی که می گویند هر وقت دشمن وارد ایران شد ما به دفاع بلند می شویم حضرت علی (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه فرموده اند: " فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا "، به خدا سوگند، مردمي كه در خانه‏هاشان نشينند تا دشمن به سراغشان آيد، قطعاً ذليل و خوار شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد بر تربیت نیروهای انقلابی و معتقد تأکید کرد و گفت: بر اساس آیه 217 سوره بقره که می فرماید: وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ،کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند، ما باید همواره هم به نیروی انسانی معتقد و متخصص و هم به تجهیزات نظامی مجهز باشیم.

وی در پاسخ به عده ای که به غرب و شرق امیدوار هستند، آیه 120 سوره آل عمران را قرائت کرد و گفت: "إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّکُمْ کَيْدُهُمْ شَيْئاً" اگر به شما خیر و نیکی برسد آنها را بد حال می کند و اگر بدی و ناخوشی برسد آنها بدان شاد می شوند و اگر صبر کنید و پروا پیشه کنید نیرنگ آنها هیچ زیانی به شما نمی رساند./1305/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات